![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Posts: 5,940
|
![]()
Prøvde å finne svaret på airliners men lykkes ikke med det. Hva er grunnen til at 767-300 kom med 2 forskjellige utgaver av dørene?
SAS Boeing 767-300ER KLM Boeing 767-300ER |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,935
|
![]()
Det finnes vel ogsaa flere varianter, kort sagt har det med interioeret aa gjoere, SAS hadde store galley i front og helt bakerst, og jeg regner med KLM hadde et galley paa midten....det kan vel ogsaa ha noe med maks antall seter, KLM maskinen har 4 full size doerer paa hver side, mens SAS hadde 2 full size plus 2 Over wing Energency Exits
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,935
|
![]()
Her er en 3dje variant:
Hawaiian 767-300
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
ScanFlyer Silver
Join Date: Jan 2006
Location: Trondheim
Posts: 933
|
![]() Quote:
4 Type A dører og 4 Type III rømningsexits 6 Type A dører og 2 Type III rømningsexits 6 Type A dører og 2 Type 1 dører Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Aug 2005
Location: TRD
Posts: 4,297
|
![]()
B767-300 ble også levert med electrical doors på L1. (venste foran) . Samme type dører som DC10 og MD11. Kan åpnes manuellt i tilfelle emergency.
__________________
MD11 - King Of The TriHolers |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jan 2007
Location: Norge
Posts: 1,423
|
![]()
samme prinstipet som på Boeing 757
![]() er det noen som vett de forskjellige door configs hos 757'en?? ![]()
__________________
Mine bilder på JetPhotos.net |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,631
|
![]()
Yep.
http://www.757.org.uk/spec/spec6.html |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Posts: 5,940
|
![]()
Takk for info, da lærte jeg noe nytt. Var ikke klar over den Hawaiian varianten og heller ikke at det finnes forskjellige utgaver av 757. Tror jeg bare har sett den 757 med 4 exit over vingen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Oct 2006
Location: Oslo
Posts: 2,094
|
![]()
Det er ganske kult det der med de 767 og 757 doerene. Variasjon skaper mangfold
![]()
__________________
ThomAAs Flying the Norwegian way ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Location: Tromsø
Posts: 2,942
|
![]()
SAS hadde to stk 767-3Y0/ER med samme dørkonfigurasjon som på den KLM maskinen.Det var SE-DKZ "Bjarke Viking" og SE-DKY "Idun Viking".
http://www.airliners.net/open.file/0040326/L/ http://www.airliners.net/open.file/0178670/L/
__________________
Mad dog... |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Dagens: Boeing 767-300 1/100 | SE-SAM | Samlerhjørnet | 0 | 18-08-2015 07:26 |
TRD Titan Boeing 767-300 19.12.2013 kl. 21.00 | LTH | Spotteralerts | 0 | 19-12-2013 17:23 |
OSL Thomson 767-300 | winrace12 | Spotteralerts | 3 | 05-02-2013 16:20 |
BLX 767-300 ?? | CK | Flyforum | 2 | 06-09-2005 22:02 |
Belair med Boeing 767-300 på TRD... | LTH | Flyforum | 0 | 28-09-2004 19:25 |