Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 06-04-2007, 16:31   #1
MountainDew
ScanFlyer Rusty
 
MountainDew's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,940
Default Boeing 767-300

Prøvde å finne svaret på airliners men lykkes ikke med det. Hva er grunnen til at 767-300 kom med 2 forskjellige utgaver av dørene?
SAS Boeing 767-300ER
KLM Boeing 767-300ER

MountainDew is offline   Reply With Quote
Old 06-04-2007, 16:38   #2
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen
 
dc-8-63's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,935
Default Re: Boeing 767-300

Det finnes vel ogsaa flere varianter, kort sagt har det med interioeret aa gjoere, SAS hadde store galley i front og helt bakerst, og jeg regner med KLM hadde et galley paa midten....det kan vel ogsaa ha noe med maks antall seter, KLM maskinen har 4 full size doerer paa hver side, mens SAS hadde 2 full size plus 2 Over wing Energency Exits
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem
dc-8-63 is offline   Reply With Quote
Old 06-04-2007, 16:47   #3
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen
 
dc-8-63's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,935
Default Re: Boeing 767-300

Her er en 3dje variant:
Hawaiian 767-300
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem
dc-8-63 is offline   Reply With Quote
Old 06-04-2007, 16:51   #4
brendas
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Jan 2006
Location: Trondheim
Posts: 933
Default Re: Boeing 767-300

Quote:
Originally posted by MountainDew
Prøvde å finne svaret på airliners men lykkes ikke med det. Hva er grunnen til at 767-300 kom med 2 forskjellige utgaver av dørene?
Det var tre mulige door configs på 763:
4 Type A dører og 4 Type III rømningsexits
6 Type A dører og 2 Type III rømningsexits
6 Type A dører og 2 Type 1 dører

Quote:
Originally posted by dc-8-63
Det finnes vel ogsaa flere varianter, kort sagt har det med interioeret aa gjoere, SAS hadde store galley i front og helt bakerst, og jeg regner med KLM hadde et galley paa midten....det kan vel ogsaa ha noe med maks antall seter
Korrekt, config og max antall pax er det som har noe å si her. På maskiner ment for innenlandstrafikk eller ruter som bærer mer preg av chartertrafikk vil du nok se 763 med det siste av de tre alternativene, da en 763 med denne configen er sertifisert for ~60 flere pax enn de to andre.
brendas is offline   Reply With Quote
Old 06-04-2007, 17:13   #5
MD11
ScanFlyer Dusty
 
MD11's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Location: TRD
Posts: 4,297
Default Re: Boeing 767-300

B767-300 ble også levert med electrical doors på L1. (venste foran) . Samme type dører som DC10 og MD11. Kan åpnes manuellt i tilfelle emergency.
__________________
MD11 - King Of The TriHolers
MD11 is offline   Reply With Quote
Old 06-04-2007, 17:21   #6
sail4fun
ScanFlyer Mile High Club
 
sail4fun's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
Default Re: Boeing 767-300

Quote:
Originally posted by MD11

B767-300 ble også levert med electrical doors på L1. (venste foran) . Samme type dører som DC10 og MD11. Kan åpnes manuellt i tilfelle emergency.
Og her er lyden av L1 ... (+ purser...)
sail4fun is offline   Reply With Quote
Old 06-04-2007, 19:02   #7
Roxman
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jan 2007
Location: Norge
Posts: 1,423
Default Re: Boeing 767-300

samme prinstipet som på Boeing 757

er det noen som vett de forskjellige door configs hos 757'en??
__________________
Mine bilder på JetPhotos.net
Roxman is offline   Reply With Quote
Old 06-04-2007, 19:04   #8
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,631
Default Re: Boeing 767-300

Yep.

http://www.757.org.uk/spec/spec6.html

__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 07-04-2007, 01:04   #9
MountainDew
ScanFlyer Rusty
 
MountainDew's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,940
Default Re: Boeing 767-300

Takk for info, da lærte jeg noe nytt. Var ikke klar over den Hawaiian varianten og heller ikke at det finnes forskjellige utgaver av 757. Tror jeg bare har sett den 757 med 4 exit over vingen.
MountainDew is offline   Reply With Quote
Old 07-04-2007, 01:23   #10
ThomAAs
ScanFlyer Molded
 
ThomAAs's Avatar
 
Join Date: Oct 2006
Location: Oslo
Posts: 2,094
Default Re: Boeing 767-300

Det er ganske kult det der med de 767 og 757 doerene. Variasjon skaper mangfold
__________________
ThomAAs
Flying the Norwegian way
ThomAAs is offline   Reply With Quote
Old 07-04-2007, 07:42   #11
LN-MEH
ScanFlyer Molded
 
LN-MEH's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Tromsø
Posts: 2,942
Default Re: Boeing 767-300

SAS hadde to stk 767-3Y0/ER med samme dørkonfigurasjon som på den KLM maskinen.Det var SE-DKZ "Bjarke Viking" og SE-DKY "Idun Viking".
http://www.airliners.net/open.file/0040326/L/
http://www.airliners.net/open.file/0178670/L/
__________________
Mad dog...
LN-MEH is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Dagens: Boeing 767-300 1/100 SE-SAM Samlerhjørnet 0 18-08-2015 07:26
TRD Titan Boeing 767-300 19.12.2013 kl. 21.00 LTH Spotteralerts 0 19-12-2013 17:23
OSL Thomson 767-300 winrace12 Spotteralerts 3 05-02-2013 16:20
BLX 767-300 ?? CK Flyforum 2 06-09-2005 22:02
Belair med Boeing 767-300 på TRD... LTH Flyforum 0 28-09-2004 19:25


All times are GMT +2. The time now is 06:00.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.