![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
I følge Aftenpostens Osloby, så har et småfly skapt støy og klager i Oslo i natt. AP har tydeligvis ikke klart å finne ut hva dette flyet gjorde eller hvem sitt fly det var. Noen som vet?
"Hvem var det som fløy frem og tilbake over Oslo sentrum i seks timer natt til langfredag? Et småfly skapte irritasjon i Oslogryta på en av årets roligste netter. Både over Majorstuen, Bislett, Grünerløkka og Tonsenhagen mistet folk nattesøvnen." http://www.osloby.no/nyheter/Mystisk...e-7968642.html |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Så på flightradar tidligere i dag et dansk registrert OY fly som tråkla over Østfold i lav høyde. Det fanget min oppmerksomhet fordi den i lav høyde hadde flydd frem og tilbake uten fast mønster. Kan det være samme maskin?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Det var nok påskeharen som droppet egg. Eller chemtrails .....
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
VFR All Night Long? (All niiight)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Hørte denne over Torshov i natt. At det fører til klager sier mer om folk enn om flyet, spør du meg. Samme da F-16 686 fløy over Oslo i 2012. Folk ble redde! Redde for å se egen nasjons jagerfly over hovedstaden. Persillekvaster hele gjengen!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Mulig det var disse her:
http://www.wermlandsflyg.se/tjanster.html De fløy ihvertfall over Østfold i går. Hva de gjør aner jeg ikke, men fo å fyre opp under panikken, så ser jeg de har noe som heter "nukleär beredskap" ![]()
![]() |
#7 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Mysteriet er løst ..
![]() http://www.osloby.no/nyheter/Flymyst...t-7968822.html Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Dornier
|
![]()
Godt saken ble løst. Da var det ikke påskeharen, men en høvding
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2007
|
![]()
At det går an. Vi nordmenn har blitt noen sutrehøner!
![]() |
#10 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
De burde vel ta noen netter i Bodø. F16 må vel også scrambles om natten fra tid til annen for å avskjære russere.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Gold
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Vel vel, er jo bedre å holde folk ''våkne'' i påsken da de fleste har fri enn å ''dundre'' løs midt i arbeidsuka hvor folk skal opp klokken 6 tross alt. Synes terskelen for offentlig publisert klage til tider er fryktelig lav her i landet, vi syter over alt. Mye av skylden for mediadekningen kan vi nok legge på nettopp media som synes at de bør skrive om alt...selv det som IKKE trenger 100 siders spalteplass mens folk sulter eller flykter fra krig. Se bare på alt styret rundt Norwegian og deres Dreamliner-eventyr. Ja, det ble en del problemer av ulik art i starten og det meste falt på enten Boeings fly eller Norwegians logistikk, men å gi folk så mye unødig spalteplass for ting som kunne skjedd med hvilket som helst selskap blir bare tragisk, så også med denne saken. Avisen får jo nesten dette lille flyet til å fremstå som den svære synderen....alt skal man klage på.
![]() Jeg bor ikke lange luftlinjen unna Ørland Hovedflystasjon. Det er rett som det er, både på natt og dag at forsvarets Hercules, Orion eller F-16 og innimellom også en eller annen Avacs dundrer over her mens jeg sover. Har ikke ringt VG av den grunn. Men, skal gjøre det neste gang...forside VG: ''Mann 25 klager på at forsvaret trener på å forsvare landet''. ![]() ![]() ![]() ![]() Last edited by ForeverSAS; 04-04-2015 at 14:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Moralen er: Hva i alle dager har folk i sentrum å gjøre i påsken? Da skal jo alle være på fjellet!
![]() |
#14 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Et svensk fly over hovedstaden midt på natten burde naturligvis skytes ned umiddelbart. Vi må ikke glemme at Sverige en gang i tiden var fi. ;-)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg overhørte at hovedsaken på radionyhetene, enten NRK distrikt eller nærradio, var at "Støyplager nær en småflyplass, en person hadde faktisk klaget hele to ganger" som om det da var sannhetsbevis på støy. Det ble ikke nevnt om noen andre hadde klaget, sannsynligvis ikke
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Former CCA F-16
|
![]()
Flystøy av at lite propellfly? Går det an? Selv når Forsvaret sender opp F-16 over hjembyen, les Bodø, er det knapt noen som ser opp en gang XD
![]() |
#19 |
ScanFlyer Gold
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Former CCA F-16
|
![]()
Har jeg aldri merket når jeg har møtt han i byen ^^
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
God fredag morgen - på tide å våkne ! | ATC-flyradar | Flyforum | 11 | 20-11-2015 16:09 |
SAS bør våkne | fokkeren | Flyforum | 83 | 06-09-2007 20:17 |
Noen fremdeles våkne? | N2630B | Flyforum | 7 | 19-07-2007 07:33 |