ZeroAvia og Alaska ser på hydrogendrevet Q400
ZeroAvia har inngått en avtale med Alaska Airlines om å utvikle og bygge om en Q400 til hydrogendrevet. Planen er å være i drift i 2026
Bør være noe for Widerøe, selv om rekkevidden på 800km sette endel operasjonelle begrensninger
https://electrek.co/2021/10/26/alas...PuPFlZNYgGanQAymiptZlM95jW4IeNcmkp46cTPnE90K8
ZeroAvia har inngått en avtale med Alaska Airlines om å utvikle og bygge om en Q400 til hydrogendrevet. Planen er å være i drift i 2026
Bør være noe for Widerøe, selv om rekkevidden på 800km sette endel operasjonelle begrensninger
https://electrek.co/2021/10/26/alas...PuPFlZNYgGanQAymiptZlM95jW4IeNcmkp46cTPnE90K8
Alaska Air Group, the parent company of Alaska Airlines, is collaborating with ZeroAvia to develop a hydrogen-electric powertrain that will be implemented on a 76 passenger plane. When completed, the ZA2000 hydrogen-electric powertrain should boast 2,000-5,000 kW of power with a 500-mile range.
Last edited: