• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

ZeroAvia og Alaska ser på hydrogendrevet Q400

Someone

Moderator
Medlem
ZeroAvia og Alaska ser på hydrogendrevet Q400

ZeroAvia har inngått en avtale med Alaska Airlines om å utvikle og bygge om en Q400 til hydrogendrevet. Planen er å være i drift i 2026



Bør være noe for Widerøe, selv om rekkevidden på 800km sette endel operasjonelle begrensninger



https://electrek.co/2021/10/26/alas...PuPFlZNYgGanQAymiptZlM95jW4IeNcmkp46cTPnE90K8



Alaska Air Group, the parent company of Alaska Airlines, is collaborating with ZeroAvia to develop a hydrogen-electric powertrain that will be implemented on a 76 passenger plane. When completed, the ZA2000 hydrogen-electric powertrain should boast 2,000-5,000 kW of power with a 500-mile range.
 
Last edited:
Re: ZeroAvia og Alaska ser på hydrogendrevet Q400

Ser ut som dette fortsatt er planen, selv om slik jeg tolker det så har de hittil bare malt en pensjonert Q400 blå og hatt ymse PR show?

https://www.aviation24.be/airlines/...loping-worlds-largest-zero-emission-aircraft/

Alaska Airlines and ZeroAvia developing world’s largest zero-emission aircraft

ZeroAvia_Alaska_Q400.jpg
 
Re: ZeroAvia og Alaska ser på hydrogendrevet Q400

Return of the Q400 to Alaska?
 
Back
Top