Wiggo Hovde
ScanFlyer Silver
Starter med noen bilder fra Edmonton City Center Airport (YXD). Flyplassen´s videre eksistens er usikker og debatten raser mellom tilhengere og motstandere. For tiden benyttes flyplassen til "alt mulig rart", som lager for diverse bedrifter, formel 1 bane, skole, men også som flyplass for bizjet, ambulansefly, flyskole o.l. I tillegg finner man Alberta Air Museum med mye snadder. Museumet er driftet av entusiaster.
Tok en runde og fant ut at toppen av parkeringhuset som ligger tettest inntil terminalen (som nå er skole bla for flytekniske fag) ga brukbar utsikt. Dog, på toppen var der aktivitet, i form av Edmontons SWAT team. Ble etter er stund bedt om å trekke ned igjen. Liten trafikk mens jeg var der oppe, men, selvfølgelig, når jeg kom ned på bakkenivå så kom der et par bizzer. P-huset benyttes også til lagring av nye biler.
Tok en runde og fant ut at toppen av parkeringhuset som ligger tettest inntil terminalen (som nå er skole bla for flytekniske fag) ga brukbar utsikt. Dog, på toppen var der aktivitet, i form av Edmontons SWAT team. Ble etter er stund bedt om å trekke ned igjen. Liten trafikk mens jeg var der oppe, men, selvfølgelig, når jeg kom ned på bakkenivå så kom der et par bizzer. P-huset benyttes også til lagring av nye biler.