XC til Key West, pluss noen lokale

Jeg synes dette ble litt artig, selv om det i utgangspunktet ble mislykket. Typisk instruktør, klarer ikke holde flyet stødig når jeg skal ta bilde!:biggrin
 

Attachments

  • P9150035 copy.jpg
    P9150035 copy.jpg
    91.6 KB · Views: 9
Så til noen andre bilder fra andre flighter. Her er det short final til DAB i skumringen. Instruktøren min kan ikke være spes gla i livet, siden han tør ta bilder når jeg skal prøve å lande:lol
 

Attachments

  • y1010034(1).JPG
    y1010034(1).JPG
    63.1 KB · Views: 9
Så avslutter jeg med en solnedgang...

Er vel trolig tilbake mer med prop-bilder om noen mnd!
 

Attachments

  • y1010009(1).JPG
    y1010009(1).JPG
    99.7 KB · Views: 9
Forresten, fant noen bilder til fra en annen tur som jeg ikke har lagt ut enda. Mer solnedganger og skyer.. Denne gangen var det skikkelig tordenvær over Orlando, som vi hadde trygg avstand til, men perfekt utsikt. Sørover i solnedgangen, nordover i mørket. Lyn hvert tiende sekund i mørket er utrolig stilig!
 

Attachments

  • P1010007.JPG
    P1010007.JPG
    72.1 KB · Views: 9
Originally posted by Dag Viking
Et bilde av en smal vestlandsvei like før landing i Pompano Beach
"Seneca 1362T, left base runway 10, whats your position and altitude?"
"Over the highway, 2600"
"Can you really get down to the runway from there?"
"No probl, sir!"

Gear down, 150 miles pr hour, og seneca faller som en murstein. På 1000 fot har vi god tid til å få en stabil approach.

"Cleared to land, runway 10"

Hadde en liten artig episode i '87. På vei fra Melbourne i en Seminole, skulle jeg og instruktøren gjøre unna den aller første timen til instrumentutsjekken for multi. Intensjonen var å lande på Vero Beach, men da jeg passerer VRB VOR i et par tusen fot pluss, kommer Miami Centre inn og spør om hva jeg har for planer. Da jeg forteller det, spør de om jeg har instruktør om bord. Da kommer instruktøren på intercom: -"Tell them NO..., tell them NO, damn it!!". :D

Ellers var det knall bilder!! Husker også godt de skyformasjonene og fargespillet/lysforholdene de ga...:)
 
Originally posted by Dag Viking
Jeg synes dette ble litt artig, selv om det i utgangspunktet ble mislykket. Typisk instruktør, klarer ikke holde flyet stødig når jeg skal ta bilde!:biggrin

Instr.: -"Change course 2 degrees right!"
stud.: -" Just 2 degrees!!!! It's difficult.."
Instr.: -"OK, 10 degrees right, 8 left..., do you think you can manage that???" :)
 
Jojo Dag.. fine bilder fra en laaang tur det der! Ettersom du er så innmari treg antar jeg at det var etter jeg dro de monterte neonlys i 1362 Tango :P

Stå på!
Ps.. Nå er jeg tilbake i norsk GA, ikke no er så fett som cessna fra 79 når mann kommer fra 00 modeller der nede., og radioen her blir som en walkmann uten batterier i forhold.
 
Ja, vi monterte neonlys her en kveld, i beste trønderånd.

Radio i Norge, trenger man det? Det er vel ikke mye som blir sagt uansett...

Tipper du savner DAB jeg Howard.... du er velkommen tilbake!
 
Back
Top