WOW Air starter Reykjavik-Boston/-Baltimore/Washington S15

Trdfly

Moderator
Medlem
WOW air (WW, Reykjavik Keflavik) has announced it will operate its maiden North American services beginning in March of next year. In a statement issued on Wednesday, October 22, the Icelandic budget carrier said it would offer a 6x weekly Reykjavik Keflavik to Boston service beginning March 27, 2015 while a 5x weekly service to Baltimore Thurgood Marshall will commence on June 4. Both routes operate on-board an A321-200.

The carrier's plans to launch similar flights earlier this year were postponed when it failed to secure acceptable slot times at Boston Logan International.
http://www.ch-aviation.com/portal/n...ir-confirms-north-american-flights-from-march

Iceland’s Wow Air has confirmed planned service launch to North America, with new 6 weekly flights to Boston, followed by 5 weekly to Baltimore/Washington. Reservation for both routes opened today (22OCT14).

eff 27MAR15 Reykjavik – Boston 6 weekly
WW125 KEF1535 – 1750BOS 32S x6
WW126 BOS1855 – 0405+1KEF 32S x6

eff 04JUN15 Reykjavik – Baltimore/Washington 5 weekly
WW117 KEF1530 – 1755BWI 32S x26
WW118 BWI1925 – 0510+1KEF 32S x26
http://airlineroute.net/2014/10/22/ww-bosbwi-s15/
 
Slik vil WOW Air's rutekart sommeren 2015 se ut! Icelandair begynner å få en svært god konkurrent...
kort_2015.jpg
 
Hmmm....
Kan dette lønne seg da?
Det er vel begrenset hvor mange som skal til Reykjavik, Boston og Washington DC (og via Baltimore i tillegg!). Har de noen form for codeshare eller i det minste en interlineavtale med noen over there?
 
...(og via Baltimore i tillegg!)...

BWI kan jo være like greit som IAD, de er nesten like langt fra DC. BWI har i motsetning til IAD jernbanestasjon, tar ca. halvtime til Washington Union station med tog.
 
BWI kan jo være like greit som IAD, de er nesten like langt fra DC. BWI har i motsetning til IAD jernbanestasjon, tar ca. halvtime til Washington Union station med tog.

Ja. du har nok rett. Reiste fra NYC og tenkte nok i de baner.
Men Washington DC er vel uansett ikke reisemål nr 1 når man skal kjøre ny langdistanserute.
 
Baltimore er et fint utgangspunkt for å komme seg videre med f.eks. Southwest. Men det er nok en grunn til at Icelandair switchet til Dulles ..
 
Re: WOW air ønsker å fly til Asia og Amerika

Artig å se et virtuelt selskap med suksess. Viser jo at det er mulig å tjene penger på den måten også.
 
Re: WOW air ønsker å fly til Asia og Amerika

Artig å se et virtuelt selskap med suksess. Viser jo at det er mulig å tjene penger på den måten også.


Tjener de penger da? Har ikke eieren puttet inn 1,5 milliarder?
 
1.5 Millarder islandske kroner. Det blir omtrent 82 MNOK.
Jeg skal ikke si noe sikkert om hvordan det går, for jeg finner ingen tall. Men de har iallefall fått et stort rutenett og åpner for større satsing. Det viser vel at det er liv laga for to selskaper på Island.
 
1.5 Millarder islandske kroner. Det blir omtrent 82 MNOK.
Jeg skal ikke si noe sikkert om hvordan det går, for jeg finner ingen tall. Men de har iallefall fått et stort rutenett og åpner for større satsing. Det viser vel at det er liv laga for to selskaper på Island.


Hvor mange fly har de? I følge Wikipedia så har de tre, og tre i bestilling. Nå er det ikke det sikkert stemmer. Men å si at WOW er en suksess basert på det som er åpen info er vel å strekke det litt langt.

Men at det er spennende og bra at noen tør satse, det kam vi være enige om.
 
Dette kommer ikke til å funke av den enkle grunn at islanske myndigheter favoriserer Icelandair. Ikke glem at Wow i lang tid har villet starte opp Boston. Det har vært mildt sagt komplisert for Wow å slippe til USA markedet fra Island.
Legg til at Wow sitt eierskap også er kontroversielt også på Island.
Det har blandt annet nylig vært en rettsak om dette på Island som få eller ingen har vist vilje til å debatere.

Det er ikke tilfeldig at disse destinasjonene slippes nå, men i et så lite marked hvor man blir motarbeidet av myndighetene er det lite som tyder på at Wow vil bli en suksess.
 
Dette er jo ikke veldig forskjellig fra Icelandair. Litt trangere fly, litt dårligere tiden (bytte fly på KEF på natten) og flere ancilliary items
 
Back
Top