Wizzair Bergen-Katowice

Slots ser det ikke ut til at de har ennå, men med de rutetidene burde det neppe volde de store problemer.

Ser ut som Wizz er i ferd med å ta en KLM på ruter mellom Norge og østlige deler av Europa.

For ordens skyld, hva vil det si å "ta en KLM?"

Antagelig å "på tross av en sterk aktør i det norske markedet, ta en stor markedsandel som den lokale aktøren tilsynelatende burde ha et bedre utgangspunkt for å sikre seg". (For KLM sin del, internasjonale reiser som trenger transfer.)

Ganske håpløse tider på denne ruten, så jeg tviler på at mange Norske Krakow turister vil bruke den. med Landing rundt midnatt og en god times busstur til Krakow, vil man ikke være fremme før i ett to tiden om natten.

Ganske håpløse tider på denne ruten, så jeg tviler på at mange Norske Krakow turister vil bruke den.

Det tror jeg ikke du skal bekymre deg veldig for. Det er nesten ikke en nordmann ombord i noen av flyene til Wizzair til/fra Torp heller.
Men flyene er fulle ;)

Noen som vet hva som skjedde med denne ruten? Gikk inn på wizzair.com nettopp å skulle se om jeg fant med en billig tur, men på sidene deres er den vekk. Kun Bergen-Gdansk igjen der no.

Billettsalget på ruten ble tydeligvis stoppet denne uken. Wizz Air åpner og legger ned ruter i ett sett, så det kommer ikke som noen overraskelse at ruten bare forsvant, særlig med tanke på at de også fløy i konkurranse med Norwegian. Se f.eks. på de mange meningsløse satsningene de har hatt i Finland, der den ene ruten har erstattet den neste.

Ettersom det er svært mye trafikk mellom Norge og Gdansk, er det kanskje lettere å få denne ruten til å gå rundt.

Ja kanskje ikke så rart. Norwegian har jo langt mer sentral flyplass og bedre avganger tidsmessig. Takker for svar :)

Back