Wizz med rute fra Vilnius til Torp og Flesland

• Thread starter Thread starter BGO
  • Start date Start date

BGO

TurbopropFlyer
Wizz Air adds a 2nd aircraft to its Vilnius base
Wizz Air, the largest low fare - low cost airline in Central and Eastern Europe announced today that it would launch four new routes and increase frequencies on several existing services by adding a second Airbus A320 aircraft to its Vilnius base as of May 2012.
On top of the 8 current destinations, Wizz Air introduces four new routes to Liverpool (UK), Paris Beauvais (France), Oslo Sandefjord Torp and Bergen (Norway), and also increases frequencies on 2 existing routes from the 27th of May 2012:
Destination Current Frequency New Frequency Start of Operations
Liverpool New 2 per week 28 May '12
Paris Beauvais New 2 per week 28 May '12
Oslo Sandefjord Torp New 2 per week 27 May '12
Bergen New 2 per week 27 May '12
London Luton 5 -> 11 per week operating
Eindhoven 2 -> 3 per week operating
All flights are on sale at wizzair.com with fares starting from as low as LTL 90 (one way, including taxes).
"Wizz Air is very happy with the Lithuanian performance since the base opening and wants to maintain its momentum on the market. By deploying a second aircraft, we further boost the local economy, and increase the number of destinations available from Vilnius at truly affordable prices" - said György Abrán, Chief Commercial Officer of Wizz Air.

søren at det ikke kommer til stavanger også fra vilnius.. for da kunne eg sikkert flydd dit og besøkt venner der..

Denne ruten skal testes! Spent på hvilke dager den går.

Edit: Søkte wizzair.com De går onsdager og søndager.

Last edited:
Interessant at Wizz Air satser såpass tungt på Vilnius. Litauen er jo et land uten sitt eget ruteflyselskap, og etter at flyLAL gikk konkurs har det vært relativt dårlig med forbindelser til Vilnius. De siste årene har imidlertid flere selskaper etablert seg med et ganske tung program - og for mange har det vært ganske lønnsomt ettersom så å si ingen ruter flys i konkurranse fra Vilnius. SAS flyr f.eks. tre ganger daglig til København. Ut over noen få Ryanair-ruter fra Vilnius (de har mest trafikk i Kaunas), er det heller ingen lavprisselskaper som er godt etablert i Vilnius. Flere selskaper har riktignok prøvd seg, men uten suksess - f.eks. airBaltic, Estonian Air, Star1, etc.

Last edited:
Fra Torp W6 8080 kl 18:35 ankomst Vilnius kl 21:30
Fra Vilnius W6 8079 kl 12:55 ankomst Torp kl 13:50
Hver onsdag og søndag

Jeg har kun fløyet med Wizz en gang og jeg ble utrolig overasket:

Splitter nytt fly med behagelig innredning og respektabel benplass.
Men det mest overraskende var servicen ombord. Utrolig vennlige kabinansatte som virkelig gjorde sitt for å gjøre turen til en flott opplevelse.

Og prisen:
200,- kr. fra Polen til Sandefjord (Torp).

Jeg har kun fløyet med Wizz en gang og jeg ble utrolig overasket:

Splitter nytt fly med behagelig innredning og respektabel benplass.
Men det mest overraskende var servicen ombord. Utrolig vennlige kabinansatte som virkelig gjorde sitt for å gjøre turen til en flott opplevelse.

Og prisen:
200,- kr. fra Polen til Sandefjord (Torp).

Respektabel benplass? 180 seter i en Airbus A320 er TRANGT! Men jeg er enig i at flyene er fine - riktignok bare når de er helt nye. De har kjøpt den billigste pakken hos Airbus og har elendig vedlikehold, så det skal ikke mange årene til før maskinene ser skikkelig slitt ut, både gulv og seter. Synes likevel at flyopplevelsen er langt bedre enn f.eks. Ryanair, blant annet som følge av vennligere besetning.

180 seter i A320 är trangt, men 189 seter i B738 är värrre tycker jag. Wizzair flyger väldigt mycket 1-2 timmars rutter och jag tycker att benutrymmet är helt OK, trots att jag är 189 cm lång. Dessutom kan man boka emergency exit för endast 5€.

180 seter i A320 är trangt, men 189 seter i B738 är värrre tycker jag. Wizzair flyger väldigt mycket 1-2 timmars rutter och jag tycker att benutrymmet är helt OK, trots att jag är 189 cm lång. Dessutom kan man boka emergency exit för endast 5€.
Hm....
Ved nærmere ettertanke.
Husker at jeg satt ved nødutgangen. Det kan forklare benplassen.
Men flyet var som sagt helt nytt og jeg fikk en fantastisk service på den turen.
Mulig jeg hadde kjempeflaks med besetningen den dagen.

Servicen på Wizz Air er super bra. Den er helt utrolig god. Ingen andre biligselskaper har lik service. Så får du 32 kg bagasje når du kjøper. Du får mye bagasje for pengene forhold til Ryanair f.eks.

Ja, servicen var som sagt fremragende.
Og bagasjereglene deres er jo et kjempeargument for å fly Wizz. Det skal ikke mye mer til enn en tannbørste og litt rene klær før Ryanair og mange av de andre kommer med kortleseren og tømmer kortet ditt for mer enn billetten koster.

Jeg har hørt om dårlige erfaringer med Wizz også, men sånn er det over alt. Jeg har fløyet Concorde noen ganger og det var helt fantastisk. Jeg har fløyet bussiness og first med Malaysiian og Singapore Airlines. Det var fantastisk. Men ting kan gå galt og det er alltid noen som vil klage på et eller annet. Det er vanskelig å unngå når man befordrer mange mennesker.

Servicen på Wizz Air er super bra. Den er helt utrolig god. Ingen andre biligselskaper har lik service.

Og hva slags service mener du man får ombord hos Wizz Air, som man ikke får ombord hos f.eks Ryanair?

(Og ja, jeg har prøvd begge).

Fikk et særdeles hyggelig crew som høflig spurte meg om jeg ønsket å sitte ved nødutgangen for å få mer plass.
De var rundt meg og var oppmerksomme under hele turen. Meget høflige og imøtekommende.
Spurte høflig om jeg ønsket noe og kom med et smil når jeg trykket på crew-knappen.

Min siste flight med Ryanair var også forholdsvis hyggelig, men ikke noe i nærheten av det jeg fikk hos Wizz. Kanskje jeg bare var heldig?

Flyet, en omtrent fabrikkny A320 var meget behagelig innredet og tiltalende.
Både kabinpersonalet og pilotene var informative og meget gode ambassadører for arbeidsgiveren sin.

Jeg er glad i Boeingmaskiner, men sammenlignet med en omtrent like ny Ryanair 737-800 jeg fløy tidligere på dagen, var 320'en til Wizz minst like strøken og adskillig mer komfortabel, innbydende og mer romslig.

Back