• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Wizz Air starter Kiev - København

Re: Wizz Air starter Kiev - København 26AUG17

Ifølge diverse steder.

Åbner Wizz Air en rute med 3 ugentlige afgange til ukraines hovedstad Kiev, de benytter dog en sekunder lufthavn.

http://www.check-in.dk/ny-wizz-air-rute-til-koebenhavns-lufthavn/

Kan ikke vel kalle IEV en sekundær lufthavn - ligger midt i byen i motsetning til KBP :-) WU hadde sin base der når de hadde 2 (3) fly på ukrainsk reg... Ny terminal, relativt enkelt å komme seg til og lite køer i motsetning til KBP.
 
Re: Wizz Air starter Kiev - København 26AUG17

Kan ikke vel kalle IEV en sekundær lufthavn - ligger midt i byen i motsetning til KBP :-) WU hadde sin base der når de hadde 2 (3) fly på ukrainsk reg... Ny terminal, relativt enkelt å komme seg til og lite køer i motsetning til KBP.

Begge flyplassene er lett tilgjengelig med taxi og prisene for det er relativt behagelig med rundt kr 90 til KBP og rundt kr 45 til IEV fra området rundt Maidan. Kollektive tilbud som ikke innbefatter undergrunn bør vi unngå i stillhet siden kvaliteten kan være så mangt og regulariteten er prisgitt mengden av kaos. Generelt kan en si at kollektivt kan komme seg til flyplassene for kr 15 eller mindre, men graden av behagelighet kan variere sterk fra ubehagelig til grusomt og så er fjæringen stort sett dårlig slik at veikvaliteten til nasjonens beste vei (mellom Kiev og KBP) og vanlig hullete utenfor-sentrum-vei (store deler av veien ut til IEV). Jeg hovedsakelig benytter kombinasjonen taxi mellom KBP og området ved Polyteknisk Institutt, selv om det er mulig å ta taxibusser mellom de to plasser med mellomstopp på jernbanestasjonen.
 
Back
Top