Wizz Air starter Gdansk - Bodø

LN-AFG

ScanFlyer Gold
Medlem
Wizz Air starter Gdansk - Bodø

https://www.aviation24.be/airlines/...-its-extensive-polish-network-bodo-in-norway/

Ruten starter 22. mai og går onsdager og søndager til Gdansk

Wizz Air today announced a new route which will be added to the airline’s already extensive Polish network. The new route will connect Gdansk with Bodø, Norway, Wizz Air’s 146 destinations from 22 May 2019. Tickets can already be booked on wizzair.com from as low as PLN 89/EUR 19.99/NOK 209*.

Dz1o90uXQAEg_GH.jpg

Re: Wizz Air starter rute til Bodø fra Gdansk

Hvor mange ruter har WizzAir nå til/fra Norge?

Med BOO nå er der ikke mange av de mellomstor flyplassene her i landet som ikke dekkes av Wizz

Hvor mange ruter har WizzAir nå til/fra Norge?

Det begynner aa bli riktig mange, men frekvens varierer sterkt. Gdansk er den store destinasjonen da samtlige norske byer Wizz betjener har rute dit. London Luton fra Bergen visste jeg ikke om foer jeg sjekket. Torp har flest ruter, 11, fulgt av Bergens 9.

Fra TRF: Bucuresti, Gdansk, Katowice, Lublin, Poznan, Riga, Skopje, Szczecin, Vilnius, Warszawa og Wroclaw
Fra OSL: Budapest, Gdansk, Krakow og London Luton (alle kommende ruter)
Fra KRS: Gdansk
Fra SVG: Budapest, Gdansk, Katowice, Kaunas og Szczecin
Fra HAU: Gdansk

Fra BGO: Budapest, Gdansk, Katowice, Kaunas, London Luton (kommende), Riga, Szczecin, Warszawa og Wien

FRA AES: Gdansk og Kaunas
FRA TRD: Gdansk
Fra BOO: Gdansk (kommende)
Fra TOS: Gdansk, London Luton

Last edited:

Det begynner aa bli riktig mange, men frekvens varierer sterkt. Gdansk er den store destinasjonen da samtlige norske byer Wizz betjener har rute dit. London Luton fra Bergen visste jeg ikke om foer jeg sjekket. Torp har flest ruter, 11, fulgt av Bergens 9.

Fra TRF: Bucuresti, Gdansk, Katowice, Lublin, Poznan, Riga, Skopje, Szczecin, Vilnius, Warszawa og Wroclaw

Fra BGO: Budapest, Gdansk, Katowice, Kaunas, London Luton (kommende), Riga, Szczecin, Warszawa og Wien

Fra BOO: Gdansk
Fra TOS: Gdansk

Ser ut til av Polakerne i Gdansk er HELT vilde med Norge.
ALLE Flyplatsserne opereres fra Gdansk.

Fra BOO: Gdansk (kommende)
Fra TOS: Gdansk

Du mangler London Luton (vinterrute) fra TOS, den har allerede gått et par måneder, vinge mot vinge mot DY (til Gatwick).

Det bor vel ca 100.000 polakker her i landet så det er vel en del av grunnen til alle disse polske destinasjonene!

Det bor vel ca 100.000 polakker her i landet så det er vel en del av grunnen til alle disse polske destinasjonene!

Hvem som er ombord beror nok på rutene, til Gdansk er nok en god miks av folk som skal hjem til Polen og turister på besøk. Det er utrolig mange norske og andre skandinaviske turister i Gdansk-området. Det er riktig fint der og med kort reisetid og et lavere prisnivå er det jo forlokkende. Jeg tror ikke det er så mange nordmenn med til f.eks. Lublin, men Warszawa drar nok også mange turister.

Som nevnt i en tidligere tråd brukes Gdansk også mye til transit, i alle fall til/fra Tromsø. Det samme blir nok å gjelde for Bodø. Jo lengre flytid ned til Oslo - jo mindre betyr det fra eller til å fly via Gdansk, for å forenkle litt.

Back