Widerøes innleieprosjekter

GF1

ScanFlyer Gold
Widerøes innleieprosjekter

Fra dagens postjournal hos Luftfartstilsynet:

Dok.dato: 26022008
Fra: Widerøe's Flyveselskap AS
Sak: LN-WIF - innleie av fartøy
Dok: LN-WIF - søknad om innleie av en stk DASH8 serie 103, SN 310

Denne var merkelig: en søknad om å leie inn et fly som er produsert tidligere enn LN-WIA, og attpåtil antyde at det skal registreres LN-WIF, som eksisterer i dag og har serienummer 372! (Kanskje 'WIF' bare henspeiler på ICAO-koden til Widerøe, forresten?)

-----------------

Behovet for fly med 50 seter eller mer øker fortsatt, mens nye Q400 lar vente på seg:

Dok.dato: 28022008
Fra: Widerøe's Flyveselskap AS
Sak: Widerøe - Wetlease av 3 x Fokker-50
Dok: Widerøe - Wetlease av 3 x Fokker-50
 
Re: Widerøes innleieprosjekter

Må være en feil at det står LN-WIF skulle man tro. Flyet skal inn i flåten pga. økning av kapasitet på Vestlandet, og leases visstnok fra http://www.nac.dk/
 
Re: Widerøes innleieprosjekter

Den nye maskinen får reg. LN-WIT.

310 C-GFCF OE-LEA Tyrolean AW 16.12.91 103A
D-BIER Interot lsd 26.08.92
Augsburg AW 27.03.97
JetAlliance lsd 17.08.02
Cirrus AL lsd by 12.02
LN-WIT Wideroes Flyselskap lsd r10.03.08 C
 
Re: Widerøes innleieprosjekter

Blir å se i trafikk ca fra begynnelsen av juni.
 
Re: Widerøes innleieprosjekter

hva skyldes tidsluken mellom 10.3 og at flyet først er å se i juni? Er det mye arbeid før fly som taes inn er operativ? Tenker på i forhold til å kunne fly på 800m rwy.
 
Re: Widerøes innleieprosjekter

Ja, mye arbeid som skal utføres, men det har ikke noe med rullebanelengden å gjøre, men snarere tekniske ting, tang og duppedingser i/på flyet.
 
Re: Widerøes innleieprosjekter

Trengs det ikke egen sertifisering for å operere på STOL rwys ?
 
Back
Top