• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

wideroe.no sliter med alternative datoer

A346

ScanFlyer Silver
Bruker stort sett WIAS til søk og booking, men nå er vi ikke venner lenger. Ønsker å se priskalender for alternative datoer, men det er ikke WIAS helt enig i:

"Følgende feil har oppstått
Vi er ikke i stand til å finne anbefalinger i henhold til ditt søk. Vennligst korriger og forsøk igjen. (66002 [931])"

Problemet har vedvart en stund og oppstår både ved forskjellige destinasjoner og ulike tidsperioder. Har andre vært borti samme problem?

Og til dere WIAS-folk her inne: finnes det en snarlig fix?

Re: WIAS sliter med alternative datoer

Opplevde mye av det samme når jeg skulle søke opp og booke reiser for en venninne, måtte starte hele søkeprosessen på nytt hver gang jeg skulle sjekke nye datoer.

Ble med andre ord notert ganske mye i blokka vedsiden av.

Vanskelig å gjette hva du søker på, men prøv å splitt opp reisen i enkeltreiser eller segmenter så er det mulig det går bedre. Det er ikke alltid det finnes kombinerbare priser, så da kan slike svar oppstå.

Vi venter vel også på en bugfix i prisingen - det kan også være du har truffet denne.

Forøvrig er vi tilgjengelige på chat og det er bare å be om hjelp der.

Opplevde det samme flere ganger selv på strekningen TRD-VCE-TRD med avreise i juni. For å sikre oss den gode prisen ga jeg opp etter noen dager å booket reisen på sas.no. Aldri opplevd dette hos WIAS før.

Jeg sliter også med å få booket på WIAS. Får beskjed om å stykke opp billetter EVE-TRD. Trøbbel med gjennomgående ?!

Kunne I evt. få BLL med i rullefelterne på mobil-løsningen? eller få et fri tekst felt, så man kan skrive den ind selv?

Vil dog gerne roser wf.no det er generet et rigtig godt sted at finde priser, specielt på "blandingsrejser" som ellers ikke lader sig booket på selskabernes egne sider.

Opplevde det samme flere ganger selv på strekningen TRD-VCE-TRD med avreise i juni. For å sikre oss den gode prisen ga jeg opp etter noen dager å booket reisen på sas.no. Aldri opplevd dette hos WIAS før.

Dette er fikset.

Jeg sliter også med å få booket på WIAS. Får beskjed om å stykke opp billetter EVE-TRD. Trøbbel med gjennomgående ?!

Funker hos meg .. unntatt lørdager, hvor det ikke er så mye å velge i...

Funker hos meg .. unntatt lørdager, hvor det ikke er så mye å velge i...

Det vet jeg alt om, derav må jeg reise fredag ;)

Men forsøk SK4095/SK380 fredag 9.3 med retur 11.3 med WF628.

Får følgende feilmelding da;

Følgende feil har oppstått

• En feil har oppstått
    Forsøk å dele opp bestillingen i enveisbilletter eller enkeltstrekninger (5685 - 2201)

Ahh, det der var en nesten "Pinlig" feil. I dropdownlisten på norske sider for Venezia var det sneket seg inn feil bykode og ikke VCE som det skulle være.
Dette er nå fikset, og det kommer opp mange gode kombinasjoner på pris og reisetid.

Det vet jeg alt om, derav må jeg reise fredag ;)

Men forsøk SK4095/SK380 fredag 9.3 med retur 11.3 med WF628.

Får følgende feilmelding da;

Følgende feil har oppstått

• En feil har oppstått
    Forsøk å dele opp bestillingen i enveisbilletter eller enkeltstrekninger (5685 - 2201)

Dette er en beklagelig "feil" som ligger i at SAS ikke lar alle typer billetter kombineres fullt ut. Derfor denne feilmeldingen, hvor vi anbefaler å dele opp reisen i 2 enveisbilletter. Da løser problemet seg i nesten alle tilfeller, og prisen blir som regel den samme.

Jeg synes løsningen med alternative datoer er genial, men den sluttet dessverre å virke for en tid tilbake på reiser til Wroclaw, Polen (og en del andre søk). Jeg får opp samme feilmelding som trådstarter. Ellers liker jeg ikke at ørkenflyplassen Wrotham Park (WPK) i Australia, som for øvrig ikke har rutetrafikk, kommer opp som prioritert flyplass når jeg skriver inn flyplasskoden WRO ;)

Back