Widerøe med rekordresultat!

LN-MOW

Flyklapper
Medlem
Widerøe med rekordresultat!

Beste halvårsresultat noensinne! We kick ass !!

Widerøe har hatt det beste halvåret i selskapets historie, og fikk et overskudd første halvår på 187,2 mill kroner før skatt. Dette er 125,4 mill kroner bedre enn første halvår i fjor. Det gode resultatet er en konsekvens av lønnsom vekst, med flere avganger og enda flere passasjerer.

http://www.wideroe.no/modules/module_123/proxy.asp?D=2&C=11&I=6703

Re: Widerøe med rekordresultat!

Syns det er på tide at det blir litt billigere å reise med Widerøe også snart ;)

Uansett, imponerende tall med tanke på at det ikke har vært endringer i betingelser knyttet til statlige tilskudd i 2. kvartal.

Syns det er på tide at det blir litt billigere å reise med Widerøe også snart ;)

Uansett, imponerende tall med tanke på at det ikke har vært endringer i betingelser knyttet til statlige tilskudd i 2. kvartal.

Husk at det aldri har vært så mange seter til lave priser noensinne på Widerøe heller! Det har lyktes å få til en meget god miks med billigere billetter på avganger med tradisjonelt lav etterspørsel, samtidig som man har klart å få solgt billetter til det markedet vil betale på mer populære avganger.

Ps, det er egentlig sinnsykt billig å fly per dags dato - tilogmed med WF som ikke er et rent lavprissselskap.

Med andre ord star WF for halvparten av SAS Group sitt operative resultat (med untakk av engangsposter). Da kan man bare si: Hatten av de lille grönne!!!

Veldig imponert over widerøe!!! Ett av mine favorittselskaper, i tillegg driver de forsvarlig og går i +

Nå ga vestlandsproduksjonen et positivt bidrar til SAS resultat på i underkant av 100 mill årlig, til og med i de verste årene. Jeg vil anta at tallet ihvertfall ikke er mindre for WF når det er en integrert del av selskapets øvrige produksjon, så det forklarer nok en stor del av resultatet.

Personlig er jeg langt mer overrasket over Blue1 sitt svært negative bidrag til SAS resultat!

Husk at Blue1 er i ferd med å fornye sin flåte - det er sikkert en del kostnader forbundet med dette som drar ned (uten at jeg har gått i dybden ;) .. ) ......

Kjempebra at SAS hovedsponsor gjør det bra nå! Noen som har omsetningstall i samme periode så man kan se overskuddet ifht. omsetningen?

Med andre ord star WF for halvparten av SAS Group sitt operative resultat (med untakk av engangsposter). Da kan man bare si: Hatten av de lille grönne!!!

Svært bra av WF absolutt, men det blir litt feil å sammenligne datterselskap med konsern nivå. Legger man sammen de 3 flyselskapene blir resultatet langt høyere enn totalen for konsernet.

Men absolutt svært bra av WF og de bidrar svært godt, men det blir feil å si de står for halvparten av resultatet

Kjempebra at SAS hovedsponsor gjør det bra nå! Noen som har omsetningstall i samme periode så man kan se overskuddet ifht. omsetningen?

Hvis vi ser på EBT-marginen før engangsposter rapporteres følgene for hvert av selskapene

SK: 5,8%
WF: 15,6%
KF: -27,2%

Husk at det aldri har vært så mange seter til lave priser noensinne på Widerøe heller! Det har lyktes å få til en meget god miks med billigere billetter på avganger med tradisjonelt lav etterspørsel, samtidig som man har klart å få solgt billetter til det markedet vil betale på mer populære avganger.

Det kan jeg sikkert være enig med deg i, og det er ingen tvil om at veksten i antall pax skyldes bedre revenue management i Widerøe. Det blir likevel en fattig trøst når de avganger som for meg er viktig, over Evenes, ikke har merket dette på samme måte. Det er fortsatt svindyrt å reise til Bodø, og skal du med direktefly søndag fra TRD til EVE må man ut med nesten 3000.

Fantastisk morro, de små grønne er bestandig morsomme å fly med!! :-D

Veldig hyggelig resultat - men Widerøe må da også at et bra utgangspunkt for å tjene penger med så mye subsidiering?

Dette var gode nyheter! Widerøe fortjener det absolutt - med tanke på hvor de flyr. En skulle nesten ikke tro det var mulig å fly i enkelte norske områder i det hele tatt med tanke på befolkningstall. Men WF klarer det. Bra! :)

Dette var gode nyheter! Widerøe fortjener det absolutt - med tanke på hvor de flyr. En skulle nesten ikke tro det var mulig å fly i enkelte norske områder i det hele tatt med tanke på befolkningstall. Men WF klarer det. Bra! :)

Hyggelig med gode resultater. Sist gang jeg fløy med WF satt jeg på klapp BGO-SGN-OSL ;)

Back