Widerøe med nytt servicekonsept

Cecilie

ScanFlyer Crusty
Medlem
Widerøe med nytt servicekonsept

Det tikket inn en mail her på morgenkvisten om endringer i Widerøes servicekonsept. :cry:

Endringer av serveringskonseptet om bord fra 1. juli

Vi ser en stor endring i reisemønsteret blant våre kunder; Et skifte hvor en stor andel av våre passasjerer som tidligere har valgt fleksible billetter nå velger økonomibilletter. I en bransje som er svært konkurranseutsatt gjør vi det vi kan for å opprettholde et godt produkt.

Derfor har vi gjort noen endringer i serveringen om bord. Fra 1. juli blir det ikke lenger servert frokost på våre ruter i Norge og Skandinavia*. Vi harmoniserer våre skandinaviske ruter med våre innlandsruter. Dette betyr at de som reiser på fleksibel billett til/fra Gøteborg og København ikke lenger vil få servert gratis mat og drikke. Vi fortsetter å tilby gratis kaffe og te hele dagen* og i tillegg er det mulig å kjøpe snacks og drikkevarer fra vår salgstralle.

Kundeundersøkelser viser at flypassasjerer er mer opptatt av en effektiv reise med tilgang til Fast Track i sikkerhetskontrollen og Lounge-tilgang. Dette er noe vi tilbyr alle våre kunder som reiser på fleksible billetter eller er EuroBonus Gull- eller Diamantmedlem.

*på ruter over 45 minutter som opereres med våre største fly.

Siden for mat og drikke om bord er også oppdatert: http://www.wideroe.no/flyturen/mat-og-drikke

Dette var jo kjipe nyheter :cry::( Det betyr at all matservering opphører på skandinaviske ruter. Kjedelig, da jeg minnes at maten de serverte var både smakfull og av gode porsjoner.
 
Re: Widerøe med nytt servicekonsept

Fikk servert denne på CPH-TRF 16. mai.

IMG_6229.JPG

Satt i flex/plus eller hva nå det heter. Var kun jeg som takket ja til dette brettet, så kan jo godt hende at det rett og slett ikke er etterspørsel etter det her. Alle (5 totalt) som satt i flex ville nå ha noe å drikke iallfall og når de sier at få folk flyr med flex så kan det nå umulig koste så mye å levere ut en colaboks eller to på de 2 flyvningene de har i døgnet mellom CPH og TRF :angry: Synes WF har barbert lovlig mye etter de kuttet båndene til SK og appen er jo en ren katastrofe, men det er nå en annen historie.
 
Re: Widerøe med nytt servicekonsept

Jeg ser det er gratis drikke for Diamant ombord på Widerøe. Har det vært slik lenge?

Gratis drikke på alle ruter når vi tilbyr salg om bord.
- Unntatt alkoholholdig drikke når du flyr innenlands. Gjelder for deg og en venn eller opptil fire familiemedlemmer. Vennligst vis ditt EuroBonus Diamantkort uoppfordret til kabinbesetningen for å benytte deg av denne fordelen.
 
Widerøe med nytt servicekonsept

Kan dette ha noe å gjøre med nye eiere?

Garantert. Tipper de kommer inn i Spenn, samkjører app/nettside m.m. etterhvert også. Til slutt et DY med propell-fly…
 
Last edited:
Re: Widerøe med nytt servicekonsept

Det er også verdt å merke seg at servering kuttes ut på Dash8-100/-200/-300. Nå er jo dette som regel ganske korte turer, men mange av småflyplassene har ikke noe serveringstilbud, og da har av og til nøtter og brus på flyet vært en redning.

Håper den grønne sjokoladen/dropset overlever!
 
Re: Widerøe med nytt servicekonsept

Det er også verdt å merke seg at servering kuttes ut på Dash8-100/-200/-300. Nå er jo dette som regel ganske korte turer, men mange av småflyplassene har ikke noe serveringstilbud, og da har av og til nøtter og brus på flyet vært en redning.

Håper den grønne sjokoladen/dropset overlever!


Ja, det er korte turer. Og destinasjoner som ikke oser av Burger King og døgnåpen Deli de Lusa. Desto mer kjærkomment å kunne kjøpe seg en pose nøtter når flyet er forsinket, man mister connection i Vadsø, dagen går til h...... og alt er bare fælt. Når man likevel blir stuck, gir det en viss trøst å lefle rundt med labben nede i nøtteposen og et ørlite glass overpriset vin. Men den muligheten forsvinner nå. Heretter blir det bare trist å snø inne i Vadsø, hvor man absolutt ikke har noe å gjøre.

Til tross for monopolsituasjon, har de ikke klart å tjene penger på ombordsalget. Det er kanskje ikke så rart, når lager, logistikk, produktutvalg og egentlig alt annet er lagt til et foretak som har lagerhold i Sverige. Bare transporten til Bodø og Tromsø må jo koste en formue. Hadde de tatt regien selv, så kunne de elegant ha tjent mye på ombordsalg. (Fri gjenfortelling av det jeg fikk i retur etter å ha luftet min frustrasjon overfor noen på innsiden).
 
Re: Widerøe med nytt servicekonsept

Ja, det er korte turer. Og destinasjoner som ikke oser av Burger King og døgnåpen Deli de Lusa. Desto mer kjærkomment å kunne kjøpe seg en pose nøtter når flyet er forsinket, man mister connection i Vadsø, dagen går til h...... og alt er bare fælt. Når man likevel blir stuck, gir det en viss trøst å lefle rundt med labben nede i nøtteposen og et ørlite glass overpriset vin. Men den muligheten forsvinner nå. Heretter blir det bare trist å snø inne i Vadsø, hvor man absolutt ikke har noe å gjøre.

Til tross for monopolsituasjon, har de ikke klart å tjene penger på ombordsalget. Det er kanskje ikke så rart, når lager, logistikk, produktutvalg og egentlig alt annet er lagt til et foretak som har lagerhold i Sverige. Bare transporten til Bodø og Tromsø må jo koste en formue. Hadde de tatt regien selv, så kunne de elegant ha tjent mye på ombordsalg. (Fri gjenfortelling av det jeg fikk i retur etter å ha luftet min frustrasjon overfor noen på innsiden).


Etter hva jeg har forstått har de aldri klart gå i pluss på ombordsalget på de korte rutene. Uansett hvor lageret har vært plassert.
 
Re: Widerøe med nytt servicekonsept

Kaffe og te har vel aldri vært servert på de minste maskinene…men du verden så hyggelig og godt det var med en flaske vin på vei hjem fra Røros på ettermiddagen (noen fordeler skal man da ha for at man aldri kjører bil til og fra OSL).
 
Re: Widerøe med nytt servicekonsept

Når jeg startet å pendle til og fra Røros i 2017 var det ikke kaffe - så muligheten er jo at de hadde kaffe før den tid. Men Teddy Air klarte å servere kaffe (gratis) uten kabin besetning - pilotene tok med en kurv med termos og kopper og så var det selvbetjening…men det er en helt annen historie og ikke minst en helt annen tidsalder.
 
Re: Widerøe med nytt servicekonsept

Kaffe og te har vel aldri vært servert på de minste maskinene…men du verden så hyggelig og godt det var med en flaske vin på vei hjem fra Røros på ettermiddagen (noen fordeler skal man da ha for at man aldri kjører bil til og fra OSL).
En flaske vin? Hvor lang er den turen?
 
Re: Widerøe med nytt servicekonsept

Ble overrasket i dag over hvor mye "cheapness" man vant med et så enkelt grep som å istedenfor å skjenke Starbucks-kaffe fra kanne, selge en 1,5 grams pose med Douwe Egberts pulverkaffe for kr 29. Men da fikk kjøper også både varmtvann + rørepinne med på handelen :)
 
Re: Widerøe med nytt servicekonsept

Ble overrasket i dag over hvor mye "cheapness" man vant med et så enkelt grep som å istedenfor å skjenke Starbucks-kaffe fra kanne, selge en 1,5 grams pose med Douwe Egberts pulverkaffe for kr 29. Men da fikk kjøper også både varmtvann + rørepinne med på handelen :)

Jeg er muligens alene men foretrekker Douwe Egbert over Starbuck$.

Starbucks på kanna utgikk for en stund tilbake.
Og utdeling av varmt vann og posen med pulverkaffen er nok bare at crew er litt ukjente med det nye konseptet, skal nok gjøres slik som hos DY - så blir nok bedre når de har fått jobbet noen flyvninger med nye servicekonseptet med salg av kaffe og te.

Til info, både SK/DY/WF har i mange år brukt Nescafé Gold-pulverkaffe i kannen som ble ¨brygget¨ i galley.
Både DY/WF bruker Nescafé Gold i poser på nå dagens servicekonsept, spørs om WF ikke har fått nok supply av Nescafé Gold til oppstarten fra 1. mars og derfor har også brukt Douwe Egberts.
 
Last edited:
Back
Top