• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Widerøe charter Harstad-München?

Someone

Moderator
Medlem

Er WF7442 en charter EVE-MUC? Eller er det en ferryflight? Med passasjerer er jo det en god tur for en Q400

5d4169180da65d3cff6baf880466be1e.jpg

Re: Widerøe charter Harstad-München?

Kan de fly så langt da med passasjerer? Regner vel med at det er ferry - kanskje noe vedlikehold.

Ferry ifbm. flybytte av det som flyr wetlease i Mellom-Europa?

Ferry ifbm. flybytte av det som flyr wetlease i Mellom-Europa?

Ferry hos WF er er WF9xxx, mens charter er WF7xxx tar jeg ikke helt feil?
Dessuten passer vel MUC litt dårlig når det vel er DUS de flyr fra for Air Berlin

Så derfor jeg spurte om det kunne være charter

Tyske turister EVE-MUC-EVE, såvidt jeg vet. Ferry til og fra EVE.

Ferry hos WF er er WF9xxx, mens charter er WF7xxx tar jeg ikke helt feil?
Dessuten passer vel MUC litt dårlig når det vel er DUS de flyr fra for Air Berlin

Så derfor jeg spurte om det kunne være charter

Systemet slik jeg opplever det er som følger:

7xxx er charterflighter med passasjerer.

8xxx er ferryflighter i forbindelse med charter. De er altså betalt for av kunden for å få flyet i posisjon for flighten.

9xxx er ferryflighter som er i WFs egen regi.

Om jeg husker koding rett så er første tall type flyging, charter, posi, eller ferry.
Andre tall er hvilken flytype som brukes 1,2,3,400 serie.

De siste to er ganske tilfeldig, bortsett fra at de blir plukket i rekkefølge når man har tur og retur.

Om jeg husker koding rett så er første tall type flyging, charter, posi, eller ferry.
Andre tall er hvilken flytype som brukes 1,2,3,400 serie.

De siste to er ganske tilfeldig, bortsett fra at de blir plukket i rekkefølge når man har tur og retur.

Det med andre tall henger ikke helt på greip, man har feks WF424 og 426 til Bergen og WF488 til Trondheim fra Torp - alle går med Q400.

Gjelder kun for charter-/ferryseriene. 4-sifrede flightnummer som begynner på 7, 8 eller 9.

Disse andre rutenumrene du nevner er bare vanlige kommersielle rutenummer uten påvirkning av typevariant.

Det med andre tall henger ikke helt på greip, man har feks WF424 og 426 til Bergen og WF488 til Trondheim fra Torp - alle går med Q400.

Ruteflynumrene settes etter hvilke sektorer de flyr, ikke etter flytype. Fly4fun snakker om de firesifrede ferryflightnumrene.

Er WF7442 en charter EVE-MUC? Eller er det en ferryflight? Med passasjerer er jo det en god tur for en Q400

Så utrolig det enn høres ut - dette er charter med tyske fisketurister... De har gjerne 30-40 kg bagasje hver. Flyet er nok bare halvfullt...

Back