Whiskytur - Skottland (Islay)

Har dere vurdert Glenkinchie distilleriet som ligger litt utenfor Edinburgh? Var der en tur for noen år siden ifb. med en firmatur, og må si at jeg etter dette ble hektet på wiskey.

Ja vurderte, da vi skjønte vi hadde planlagt dårlig, at vi skulle droppe Islay og bare ta en et par dager i Eidinburgh i stedet, men nå blir det bare to kvelder og overnatting i byen, så det får vi ha til gode.

Ellers noen som vet hvordan bussen fra Glasgow til fergestedet er mht komfort - servering finnes vel ikke?

Og så er spørsmålet hva man skal kjøpe. Blir vel en selvtappet liten flaske på Laphroaig, ser det ut til. Men noe mer må man ha med! Er det noe som er verdt å kjøpe og så fortolle? Reisefølget er 96 % sikker på at smugling er utelukket. :spin

Nuvel, nå flasker det seg!

Sist jeg tok bussen var det rimelig standard turbuss-type (ser på hjemmesiden deres at nye busser ble satt inn i august i fjor - så bedre standard enn da jeg tok dem sist). Ikke noe servering eller slik ser det ut til. Men den stopper en 10-15 minutter i Inverary så bunkring av mat og drikke kan gjøres der - en liten kiosk 50 meter nedenfor busstoppet.

De fleste destillerier har spesielle tapninger som kun er tilgjengelig på destilleriet, disse er verdt å se på (ofte kan man få en smak). I tillegg er det en Spar-butikk i Port Ellen som kan ha morsomme ting i hylla.

Back