WF og rekruttering - er dette årsaken?

Re: WF og rekruttering - er dette årsaken?

Ja som jeg bl.a. nevnte på PM tidligere, begynte jo WF å rekruttere innen
denne pressemeldingen fra SAS og Widerøe ble sluppet. Så det
var ingen tvil om at Widerøe kom til å få inn mer materiell, og dette
er nok i hovedsak årsaken til at de nå rekrutterer bl.a. CC. Men det
er ikke til å stikke under en stol, at WF også har mistet en del
CC til bl.a. Norwegian.
 
Re: WF og rekruttering - er dette årsaken?

Alle flykter ikke til Norwegian ;)
Grunnen til at vi rekrutterer flere cc er pga større q400 flåte
 
Re: WF og rekruttering - er dette årsaken?

Ja det er det som sagt ingen tvil om, hvis nå bla. Torp blir en ren
-Q400 base - i tillegg til økning av antall maskiner ellers på rutenettet
er det ingen tvil om - at det blir behov for
mer folk. Men at det har vært noe mer gjennomtrekk i WF
er det ingen tvil om, etter at DY begynte med sin
mer eller mindre massive rekruttering. WF har jo sågar tidligere
hatt div. "cash-bonus" for at folk skal gjennomføre kurs
og starte opp jobb, uten å slutte i mellomtiden.
 
Re: WF og rekruttering - er dette årsaken?

Antall CC som har gått fra WF til DY er ikke mer en hva som er normalt. Når et norsk flyselskap rekrutterer så mye som DY har gjort er det helt normalt at også noen forlater WF til fordel for DY. Som jeg har sagt før har de fleste gått over til DY pga mulighet for base der de bor. Torp kommer til å bli ren Q400-base
 
Re: WF og rekruttering - er dette årsaken?

ja herregud... at WF i det hele tatt har igjen kabinpersonale fordi alle har takket ja til en glamorøs karriere i DY er jo egentlig merkelig.
 
Re: WF og rekruttering - er dette årsaken?

Hva legger man her i glamorøst? Jeg har jobbet i WF mange ( flotte ) år og er nå i DY. Forskjellen er i grove trekk slik:

Flytype.
Mye mer effektiv programmering og utnytting av crew i DY
Crewmat ombord hos DY.
Lite nightstop hos DY, fly og crew hjem til base.
Arbeidstidssystem, 5:4 DY, 7:6 WF (med noen undersystemer)
Lønn, i grove trekk det samme.

Arbeidsmiljø blant crew utmerket hos begge. Vi har det rett og slett topp på jobb:)
 
Last edited:
Re: WF og rekruttering - er dette årsaken?

Hva legger man her i glamorøst?

Må vel være en drink i solnedgangen på en eller annen strand i syden omringet av en håndfull flotte damer... Du vet, sånn hverdagen til en pilot er...^_^
 
Re: WF og rekruttering - er dette årsaken?

Jeg synes det var glamorøst med weekend stopp på Andenes jeg!
 
Re: WF og rekruttering - er dette årsaken?

Må vel være en drink i solnedgangen på en eller annen strand i syden omringet av en håndfull flotte damer... Du vet, sånn hverdagen til en pilot er...

Eller var det en tam Mack i stiv kuling og sno ved luftskipsmasta i Vadsø, omringet av fulle samer:p
 
Re: WF og rekruttering - er dette årsaken?

Hva legger man her i glamorøst? Jeg har jobbet i WF mange ( flotte ) år og er nå i DY. Forskjellen er i grove trekk slik:

Flytype.
Mye mer effektiv programmering og utnytting av crew i DY
Crewmat ombord hos DY.
Lite nightstop hos DY, fly og crew hjem til base.
Arbeidstidssystem, 5:4 DY, 7:6 WF (med noen undersystemer)
Lønn, i grove trekk det samme.

Arbeidsmiljø blant crew utmerket hos begge. Vi har det rett og slett topp på jobb:)

hehe... men det er bare litt morsomt hvordan noen vinkler ting og hvordan de mener fremgangen til DY gjenspeiler seg i arbeidsmarkedet og flybransjen.

det er flott at DY gjør det bra, jeg vet det er et godt arbeidsmiljø der - men det er allikevel en arbeidsplass jeg aldri kunne tenkt meg.

;)
 
Re: WF og rekruttering - er dette årsaken?

Når man snakker om forhold i de ulike selskapene, og som noen var inne på her; lønn. Hva er kapteinlønnen for en i SAS, WF og DY? Er det store forskjeller?
 
Back
Top