• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

WF med punktert hjul på OSL

• Thread starter Thread starter DY
  • Start date Start date

DY

ScanFlyer Dusty
WF med punktert hjul på OSL

Passasjer oppdaget hull i dekket
Det var et Widerøefly med 27 passasjerer om bord og en besetning på tre som måtte nødlande på Gardermoen i dag. Fly nummer 145 skulle til Hovden og nærmet seg Sogndal da en observant passasjer så at det var hull i et dekk på flyet, melder Nærnett.

Passasjeren sa fra til kapteinen, og da flyet nærmet seg Sogndal ble landingshjulene tatt ut og kapteinen kunne fastslå at passasjeren hadde rett, hjulet var punktert.

http://www.dagbladet.no/nyheter/2005/03/01/424885.html

Denne gangen var det ikke SAS eller VG ;)

Re: WF med punktert hjul på OSL

hvordan kan en passasjer oppdage at et hjul er punktert hvis hjulene var innfelt? Var det under takeoff det ble oppdaget kanskje?

Eg bare spyr?

jo takk.... leste artikkelen etter at jeg hadde skrevet innlegget så jeg fant ut løsningen på mysteriet.....

stemmer nok det ja, wf145 returnerte til OSL etter kort tid, då dei fekk indikasjon på eit punkter hjul. Ingen dramatikk i det heile tatt..

"For seint å ta ned hjulene da kapteinen fikk beskjed" ????
Det går bare å ta opp og ned understellet under avgang og landing på en Dash-8 altså?
Herrejemini...., Akersgatas trykksaker og fly/luftfart går bare ikke ihop...:p

Back