WF 354 i dag

3tflyer

ScanFlyer Blue
Skulle i dag med WF354, SK943 og UA8086, men problemer med trykkabinen på WF354 gjorde selvsagt at jeg nå sitter i CPH og ikke kommer avgårde videre før 15.40 i morgen. ingen ekspert, men synes vel at den tilkallte mekanikker snakket mer i mobiltelefonen (med Bodø??) enn egentlig å gjøre noe. Det ble i hvertfall en kraftig forsinkelse og lite informasjon/hjelp - er erfaren reisende og fant jo fem til servivcesenter etc., men jeg tenker med gru på de som ikke har så mye erfaring med dette. Testet ut cabinpersonalet med spørsmålet: Hva skjer nå vi kommer til CPH? Svar: Du får ta bussen inn til servicesenteret og spørre - det er de som bestemmer! Veeeeldig beroligende det ja! Ingen informasjon over høyttaler etc og ikke noe snakk om en liten oppmerksomhet i form av brus, øo etc. til tross for nesten 3 timer forsinkelse.
Totalt :(:( for WF denne gangen
 
Hva skjer nå vi kommer til CPH? Svar: Du får ta bussen inn til servicesenteret og spørre - det er de som bestemmer! Veeeeldig beroligende det ja!

Generelt sett:
Av og til er dessverre svaret du fikk det beste svaret man kan gi, rett og slett fordi man ikke vet mer. Det verste som er, er å gi informasjon som ikke er 100% korrekt, noe som både kan forverre situasjonen og frustrasjonen hos passasjerene. Det er ikke alltid slik at crew får nødvendig info tidsnok slik at passasjerene kan gis korrekt informasjon, og da har man ikke annet valg enn å henvise til servicesenteret på bakken. Det jobbes alltid med å finne løsninger "på bakrommet på bakken" selv om man selv befinner seg i luften og crewet ikke kan gi svar. Det er også slik at all informasjon mellom fly og "bakrommet på bakken" må gå via cockpit, og på korte flighter inn og ut av flyplasser med mye trafikk så blir slik kommunikasjon nedprioritert av flysikkerhetsmessige årsaker, logisk nok :)
 
Testet ut cabinpersonalet med spørsmålet: Hva skjer nå vi kommer til CPH? Svar: Du får ta bussen inn til servicesenteret og spørre - det er de som bestemmer! Veeeeldig beroligende det ja!

All erfaring er vel at kabinperosnale ikke har noe umiddelbar god tilgang til slik informasjon, det er typisk folk på bakken ved avreisestedet, eller folk på bakken på neste stopp. Det er ikke fordi man ikke kan/vil, det er fordi at man ombord i flyet ikke har de samme tilganger til informasjon.

Jeg kan ikke huske at jeg har fått så mye mer presis info ombord når jeg har vært forsinket, utenom helt speiselle tilfelle hvor man har blitt fortalt at flyet til X står ved gate Y og venter Z minutter, løp som om fanden var i hælene på deg", men er du allerede for sein, så er det ikke så mye mer å gjøre enn å ordne på bakken på neste stopp.

-A
 
Var du 2 eller 3 timer sen......? i følge WF`s "Flyet i rute" side , var WF354 2 timer sen, avg kl1410.
Det kan også nevnes at C/C ( Cabincrew) i WF har som som rettningslinje at " Det gis som hovedregel ikke service ved uregelmessigheter på forsinkelser under 2 timer"
Kan ikke se at C/C kunne gjort noe annet en det de foretok seg.
Og ang ditt testspørsmål, hadde det vært interessant og høre hvilket svar du hadde forventet , evt hva du hadde funnet tilfredstillende

Christian Skjelstad
 
Back
Top