West Air Sweden med nye CRJ200?

de er vel ikke nye, men konverterte pax-maskiner som skal fly for Posten. PF er vel package Freighter eller noe

Ups ja, det var en sløv formulering fra min side. Mente at de er nye i West Air-flåten, selv om de er brukte.... ;)

PF=Provision for Freight etter det jeg har lest.
I siste nummer av Flight International står det en artikkel med bilde av den første konverteringen. Den første maskinen skal være ferdig senere i vår for levering. Uten fraktdør. De skal vel brukes slik som Airborne Express brukte sine Caravelle og DC-9 uten fraktdør , men med spesial containere som passet gjennom pax døren.

West Air får vel flere nye ATP'er nå i April en gang, og disse CRJ'ene skal vel komme i Mai slik jeg har skjønt det..

Ja Tjukkeberta skal visstnok mulig ut igjen ja, CRJ'ene skal vel fly på OSL-TOS-LYR vel?

Og CRJ200PF mener jeg leste stod for Parcel Freighter?

Originally posted by OJB

PF=Provision for Freight etter det jeg har lest.
I siste nummer av Flight International står det en artikkel med bilde av den første konverteringen. Den første maskinen skal være ferdig senere i vår for levering. Uten fraktdør. De skal vel brukes slik som Airborne Express brukte sine Caravelle og DC-9 uten fraktdør , men med spesial containere som passet gjennom pax døren.

PF kan være flere ting.På DC-8-63PF er det Provisional Freighter,flyet har forsterket dørk m.m,men ikke stor cargodør,slik som CF(Convertible Freighter).Eastern bestilte i sin tid 6 slike.To av dem endte opp hos SAS,før de videre tjenestegjorde hos Arrow Air.Boeing 757-200PF betyr Package Freighter,den har ikke vinduer men har stor cargodør.Flere selskaper har denne versjonen bl.a UPS.Det er selvfølgelig mulig at PF også kan stå for Parcel Freighter som nevnt ovenfor.

http://www.historyofaircargo.com/i-United-Parcel-Service-Boeing-757-package.html
Her er fra Airliners.net sit forum der nettopp disse flyene diskuteres:
http://www.airliners.net/discussions/general_aviation/read.main/3329487/
Jeg har også forstått det sånn at CRJ'ene skal erstatte Bae 146 SE-DRN(Tjukkeberta) på OSL-TOS-LYR v.v.

Den kommer innom evenes på søndagene. Er det derimot noen som vet hvor lenge golden skal fly for west air?

Er det derimot noen som vet hvor lenge golden skal fly for west air?

Slik jeg har skjønt det Mr. CatoControl :) Så skal de fly inntil de siste ATP'ene de går og venter på er ferdig ombygd til fraktere, og de skal vel komme i løpet av April etter planen i allefall....

M

Golden Air har kontrakt med WestAir i 3år med oppsjon på 2år til.
Har selv fløyet linjen EVE-OSL-EVE siden november men ble litt lei nattflygning og cargo operasjon;) Begynner i Avitrans nå til uken så får håpe det går bra fremover:)
Du får være snill med den nye styrmannen der oppe da CatoControl;)
Har min siste flygning på mandag ned til OSL så kanskje vi høres:p

Originally posted by SF-34 F/O

Golden Air har kontrakt med WestAir i 3år med oppsjon på 2år til.
Har selv fløyet linjen EVE-OSL-EVE siden november men ble litt lei nattflygning og cargo operasjon;) Begynner i Avitrans nå til uken så får håpe det går bra fremover:)
Du får være snill med den nye styrmannen der oppe da CatoControl;)
Har min siste flygning på mandag ned til OSL så kanskje vi høres:p

-Så da blir Nord-Norge by night byttet ut med nydelig Vestlandsnatur ? -Men pass deg da, her lurer vi i buskene..... , med kamera.... :wink

Hehe...ja skal se opp for dere;)
Men ingen blitz da er du snill da kan det hende jeg krasjer med dere:p
Skal bli godt å fly mest dag med passasjerer selv om det helt sikkert hadde vært nydelig å fly inn i midnatt solen i Evenes også:)

Back