• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

weight restrictions on FBU-EWR?

Hi, VV!

Yes, there were weight limitations on SK907, but I can't remember to which extent. Maybe LN-MOW or somebody else does. I have a memory of cargo being held back on a regular basis due to weight trouble.

You're absolutely right; length of RWY 06/24 used to be 8002 ft. :-)

brgds,
Kristian
 
Oh yes, it was a daily battle ... ;)

On a sunny and dry day, we usually were close to MTOW (Maximum Take Off Weight), but if the runway was wet or contaminated, or if the wind was blowing from the wrong direction, the allowed traffic load dropped significantlly. The weather at EWR and en route also had a big influence, as a heavy fuel load could lead to reduced allowed traffic load.

If we knew it would be close, we usually had a fueltruck standby at the aircraft as the redcap (load control agent) would go over the final numbers with Dispatch and the captain.
 
Back
Top