WAW: Hotell- og vannhulltips ?

ENGM RAMP

ScanFlyer Rusty
God morgen folkens i vinterkulda fra OSL med -22,5 blå !

Årets guttetur er i boks, og det blir 2 dager i Warsawa, og en by jeg i grunn har tenkt lenge på å få besøkt !

Har noen noen fornuftige, sentrale og gode hoteller å foreslå for en slik tur? Vi er vel alle 4 i våre "beste" år og har vel blitt vant til en NOENLUNDE standard, men guttetur er guttetur og vi skal ikke være mest på de rommene....

Kom gjerne med forslag !

I tillegg så tar jeg da gjerne i mot tips om gode vannhull med nuftige priser. Vi skal ha middag ene kvelden på Restaurant 99 som skal være veldig bra..

Marriot er et bra hotell, og har en stilig bar på toppen med flott utsikt over byen.

Ellers er det bøttevis med puber og restauranter i Gamlebyen, særlig rundt torget.

Dette http://www.ufukiera.pl/en er en velkjent og god restaurant, jeg har vært der og blitt fornøyd.

Last edited:
Jeg har boet på Marriott flere gange, men Intercontinental, der ligger ved siden af, er bedre og nyere.
For romantikerne vil Le Meridien Hotel Bristol måske være det bedste valg. Det ligger ved den gamle bydel.

Jeg har bodd på Intercontinental, som var meget bra og slett ikke dyrt. Godt utgangspunkt for å rekke rundt til det meste. En liten svømmetur i bassenget i 43. etasje, eller deromkring, med utsikt rett mot kulturpalasset er jo ikke å forakte.... :) Jeg skal iallefall bo på Intercontinental neste gang turen går til WAW.

Jeg har også bodd på et Sheratonhotell litt videre fra Nowy Swiat, men det syntes jeg kanskje virket være noe mer usentralt (men også det var den gang for noen år siden meget bra).

Bodde på Radisson Sobieski i høst og ble veldig positivt overrasket. Dog har de noen nyrenoverte etasjer og noen som ikke er spesielt nyrenovert. Sistnevnte var ikke like positivt. Husker som en gullfisk, men tror ikke det var kostbart.

Hei,

WAW er en flott by for en guttetur:-)

Hotell er generellt billig (spesielt i helgene) grunnet stor overkapasitet. Intercontinental som er nevnt før kan jeg også anbefale. Det er bra og har en god beliggenhet rett ved et stort kjøpesenter ("Gule Terrasse") og 15 minutter å spasere inn til gamlebyen.

Polonia Palace som ligger i samme område er et gammelt ærverdig hotell (type Grand, Continental) som også er bra. Her kan du ofte få rom for rundt kr 500 natten inkludert frokost. For et par år siden serverte de til og med "bobler" på frokostbuffeten!

Ellers får du 4 og 5 stjerners hotellrom for under kr 400 natten på Hotwire.

To typisk polske restauranter med god mat og billig øl er: http://folkgospoda.pl/ og http://www.podwale25.pl/

Marriott er veldig bra!!, og i kvartalet bak ligger det ein liten tøff japansk/kinesisk restaurant som har veldig god og billig mat, samt mye god drikke. Anbefaler dragon blood som aperitif. (med tabasko)

Jeg har boet på Marriott flere gange, men Intercontinental, der ligger ved siden af, er bedre og nyere.
For romantikerne vil Le Meridien Hotel Bristol måske være det bedste valg. Det ligger ved den gamle bydel.

Må støtte det her. Intercontinental er lett det beste kjedehotellet i WAW. Har bodd der 2 ganger uten å finne noe som helst å klage på. God mat (de serverer mye rart som krokodille, kenguru og struts), døgnåpen roomservice, svømmebasseng på toppen, store og gode rom. Prisen er også latterlig billig i forhold til hva du får. Kjernen av byen er en liten spasertur unna.

Anbefales på det varmeste.

Bodde på Radisson Sobieski i høst og ble veldig positivt overrasket. Dog har de noen nyrenoverte etasjer og noen som ikke er spesielt nyrenovert. Sistnevnte var ikke like positivt. Husker som en gullfisk, men tror ikke det var kostbart.

Bodde selv på Radisson Sobieski sist uke og har samme oppfatning som deg. Hadde et fint opphold.
Var ikke på så mange vannhull. Rakk dog innom Hard Rock som ligger like i ved sentralbanestasjonen. En flott Hard Rock Cafè må jeg si.

Har vært i WAW 2 ganger på guttetur. Bodd både på Radisson Blu og Sofitel Victoria Warsaw. Sistnevnte var helt klart favoritten med supre rom og god service etc. Og superbra plassering til gamlebyen og et par bra klubber.
Kan anbefale en tur på Roosters, den lokale Hooters variant! :) Maten er kanskje ikke den beste, men det betyr jo ikke alt på guttetur! Burgerne var greie nok.

Have fun!

Er helt enig med forrige - SOFITEL Victoria er veldig bra, og har etter min mening en bedre beliggenhet enn mange av de andre ovenfor.

Back