• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Vurderer å svi av EB-poeng på F enveis over Atlanteren - tips?

Ståle

Amatør
Vurderer å svi av EB-poeng på F enveis over Atlanteren - tips?

Til sommeren skal jeg på nytt krysse vannet fra Southampton til New York med Queen Mary 2, og i den sammenheng må jeg også finne en hjemreise på rimelig vis.

Har titta på uttakstabellen til Star Alliance, og som EB-medlem skal jeg kunne fly enveis New York - Oslo i F til 90 000 poeng. Stemmer dette?

Dersom det hadde vært snakk om deg, og dine poeng.. i tillegg til at du på lik linje som meg stort sett bare tjente poeng via TrumfVisa. Er dette noe jeg bør gjøre? ;)

Hvordan ville nettopp DU fløyet hjem? Drømmen min er å teste Lufthansa, men de slipper jo sine seter så sent.

Re: Vurderer å svi av poeng på F enveis over Atlanteren - tips?

Singapore flyr jo JFK-FRA ... men de er kanskje ikke så enkle å få bonusseter på de heller?

Singapore flyr jo JFK-FRA ... men de er kanskje ikke så enkle å få bonusseter på de heller?

Det er noe imellom umulig og helt umulig å få til..
Eneste First mellom US og Europa er United

Tenkte også på SQ til FRA. Men usikker på tilgjengelighet på bonusseter....

Hvordan ville nettopp DU fløyet hjem? Drømmen min er å teste Lufthansa, men de slipper jo sine seter så sent.

Hvis du vil være safe kan du booke Lufthansa/SAS/UA C (evt UA F men da tror jeg heller jeg hadde flydd en av nevnte alternativer i C), og så følger du med 14 dager før avgang og bytter til Lufthansa F ;)

Det er noe imellom umulig og helt umulig å få til..
Eneste First mellom US og Europa er United
Neida, LH er tilgjengelig med EB (men ikke USDM, som du kanskje tenkte på?).

Om jeg var i samme situasjon hadde jeg hatt is i magen og bestilt LH F, i hvert fall hvis du kan være litt fleksibel og har en dag eller to å gå på. I en del tilfeller slipper de ikke engang 14 dager før lenger, men venter til helt ned mot noen få dager i forveien. Til gjengjeld er det stort sett alltid noe tilgjengelig 1-5 dager før.

Som backup burde det være enkelt å finne en rute i C hvis LH F mot formodning ikke blir tilgjengelig. Tok et testsøk nå, og fant mange alternativer (både LH F og UA/LH C) den neste uken, på tross av at det er en travel uke der mye er fullbooket.

Re: Vurderer å svi av EB-poeng på F enveis over Atlanteren - tips?

Wow det er et cruise jeg virklig kunne tenkt meg! :)

Jeg ville ventet (eller booket LH C), og satset på at det blir et sete ledig på LH F. Erfaringsmessig er det ikke vansklig å finne seter fra US til Europa når 14 dagers vinduet åpner, og dersom du er litt fleksibel med utreiseby/flyplass (JFK, EWR, BOS, CLT, ORD, MCO eller MIA) bør det ikke være noe problem. Husk å sjekke både til FRA og MUC :)

Back