• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Virgin Australia konkurs -> Blir ren 737 operatør - Flåte og nyheter

Re: Virgin Australia konkurs -> Blir ren 737 operatør

Flere MAX 8 på Virgin Australia, da de bestiller 6 stykker, mens de venter på MAX 10 skal starte leveres

https://www.airlineratings.com/news/virgin-australia-adds-737s-launches-upgrades/

Virgin Australia has increased its orders for the Boeing 737 MAX, with six more MAX-8s scheduled for delivery in the second half of 2024, bringing the airline’s total number of MAX-8s to 14 and the total planned for the type to 39.
 
Re: Virgin Australia konkurs -> Blir ren 737 operatør

Virgin Australia teamer opp med regionalselkapet Link Airways, for å få tilgang til ymse regionale ruter gjennom blant annet codeshare. Link Airways fly blant annet Saab 340 og Fairchild Metroliner, til steder man sjeldent har hørt om.

https://newsroom.virginaustralia.co...nearly-half-significant-partnership-expansion

Virgin Australia and Link Airways have today announced a new codeshare partnership set to expand Virgin Australia’s regional footprint significantly, increasing Virgin Australia’s reach into regional Australia.
 
Re: Virgin Australia konkurs -> Blir ren 737 operatør

Da bestiller de 8 E190-E2, som skal baseres i PER og overta Fokker 100 flyvningene der.

https://www.embraercommercialaviation.com/news/virgin-australia-orders-eight-embraer-e190-e2s/

Virgin Australia has placed a firm order with Embraer for eight E190-E2 small narrowbody aircraft, as part of its fleet renewal plan. The order will see the E190-E2, the world’s most fuel-efficient single-aisle aircraft with the lowest noise emissions, complement the airline’s larger narrowbodies and replace its long-serving Fokker fleet.
 
Re: Virgin Australia konkurs -> Blir ren 737 operatør

For å sikre at de får litt mer klarhet når de får nye fly så har de konvertert 12 -MAX 10 i ordre, til -MAX 8.

Dessuten skal de ta over flere fly som fløy for Rex


https://www.ch-aviation.com/news/144790-virgin-australia-converts-twelve-b737-10-orders-to-8s

The CEO of Virgin Australia (VA, Brisbane International) told an aviation event in Brisbane last week that the airline had converted some B737 MAX orders and confirmed that it would acquire some B737-800s formerly placed at Rex - Regional Express (ZL, Wagga Wagga).

“We’ve converted twelve B737-10s to B737-8s to ensure that we’ve got a steady pipeline of aircraft coming into our business,” CEO Jayne Hrdlicka said.
 
Re: Virgin Australia konkurs -> Blir ren 737 operatør

Da skal de tilbake på børs, og Bain casher inn litt til.

https://bsky.app/profile/byerussell.com/post/3lqr5bcbw732d

Virgin Australia's long expected IPO dropped Wednesday.

Majority owner Bain Capital will sell 30% of the airline for around A$685 million. Post-debut, Bain will still own 40% of Virgin, Qatar Airways 23.4%, and management the balance.

Flåten per i dag, inkludert diverse underbruk

A320: 5
737-700: 9
737-800: 79
737-MAX 8: 8
Fokker-100: 4
 
Last edited:
Re: Virgin Australia konkurs -> Blir ren 737 operatør

Første E2 maskin

23e9412372f08b1dad366017d2d9e766.jpg
 
Back
Top