Vildanden bedre?

GF1

ScanFlyer Gold
I en artikkel i TA nylig fant jeg følgende:

"I disse dager driver Widerøe en massiv reklamekampanje for å lokke Grenlandsfolk til å reise fra Torp. Ja, vi som tidligere benyttet Torp forstår godt at noe må gjøres for å fylle opp flysetene fra Torp. Mange av avgangene er knapt halvfulle. For Vildandens del er situasjonen den motsatte. Man har nå satt inn større fly for å møte behovet. Passasjergrunnlaget øker stadig ved Skien lufthavn." :D

Hele artikkelen.

Det er bra at det går fremmover på Geiteryggen.
Men jeg håper at Vildanden får større fly til stavanger, jetstreamen er jo full.

Last edited:
Husk at dette er et leserinnlegg, ikke en artikkel, og opplysningen om at flyene knapt er halvfulle er nok ikke helt riktig. Men det er interessant å lese at Vildanden åpenbart har tatt markedsandeler - og det er bra! Det som overrasker meg er at Vildanden ikke har funnet en felles samarbeidspartner til både Stavanger- og Bergen-rutene, det må være dyrt med to operatører - den ene er i tillegg midlertidig.

Skiens folket har uansett ikke plagsom lang vei til Torp.

50 minutter i bil er ikke mye lengre enn det de fleste andre belager seg på når de skal til sin lokale flyplass.

Og hvis man søker på S. Kaalstad som står bak innleggene, ser man at mannen er deleier i Vildanden ...

...Forland har personlig 36 prosent i Vildanden AS og ytterligere 19 % gjennom lift- og kranselskapet Hybeko Forland AS. Og han har enda en bit gjennom Fokaa AS som har fem prosent, og eies av han og porsgrunnsmannen Steinar Kaalstad....

Mer her:
http://www.ta.no/nyheter/grenland/article4297024.ece

Mens WF har penger til å drive reklamekampanjer, så har vel ikke Vildanden andre midler enn å reklamere gjennom leserinnlegg :)

Mens WF har penger til å drive reklamekampanjer, så har vel ikke Vildanden andre midler enn å reklamere gjennom leserinnlegg :)

Det enkle er ofte det beste ;) Det må jo også være en grunn til at WF kjører massive reklamekampanjer i Grenlandsområdet.

Ja, WF trenger alle de passasjerer de kan få. På samme måte som alle andre selskaper.

Back