Vietnam Airlines - Booking

LNv22

ScanFlyer Gold
Jeg er i markedet for å bestille billetter med Vietnam Airlines på ruten SGN - PQC.

Selskapets hjemmeside synes åpenbart å være www.vietnamairlines.com. Her får jeg imidlertid en feilmelding litt ut i prosessen når jeg forsøker å booke (no fares found). Slik har det vært et par dager.

Websiden http://vietnam-airline.org/ lar meg imidlertid (tilsynelatende) kunne få fullføre bookingprosessen. Er dette et billettkontor, eller noe annet man kan stole på?

Jeg skulle gjerne kjøpt via Widerøe, men de tar dessverre over kr 1000 mer enn flyselskapet selv.

Er på tynn is, men det kan være grunnet lavere priser for innfødte...det var det i veldig gamle dager...:spin

Jeg er i markedet for å bestille billetter med Vietnam Airlines på ruten SGN - PQC.

Selskapets hjemmeside synes åpenbart å være www.vietnamairlines.com. Her får jeg imidlertid en feilmelding litt ut i prosessen når jeg forsøker å booke (no fares found). Slik har det vært et par dager.

Websiden http://vietnam-airline.org/ lar meg imidlertid (tilsynelatende) kunne få fullføre bookingprosessen. Er dette et billettkontor, eller noe annet man kan stole på?

Jeg skulle gjerne kjøpt via Widerøe, men de tar dessverre over kr 1000 mer enn flyselskapet selv.

Synes den så tvilsom ut! Ser ut som om domenet ble registrert i 2011, ikke i 2007 som de selv sier.

Se også http://www.tripadvisor.com/ShowTopi...ooking_on_Vietnamairlines_beware-Vietnam.html

Hvorfor tar du ikke heller Air Mekong? Tror de er billigere en Vietnam Airlines. Når jeg reiste mellom PNH-HCM så betalte jeg 250 dollar for en 20 min tur :O

Takk for tipsene folkens. Synes for øvrig det er merkelig at selskapets hjemmeside i flere dager, og fortsatt, har en feil som ikke gjør det mulig å booke.

Hvorfor tar du ikke heller Air Mekong? Tror de er billigere en Vietnam Airlines. Når jeg reiste mellom PNH-HCM så betalte jeg 250 dollar for en 20 min tur :O

Er Air Meking å foretrekke fremfor Vietnam Airlines?

Synes for øvrig det er merkelig at selskapets hjemmeside i flere dager, og fortsatt, har en feil som ikke gjør det mulig å booke.

Jeg prøvde å booke og får en pris (ca 600 kr t/r) på den strekningen og kom helt frem til confirmation (ønsker ikke billett nå så vil ikke fortsette :) ) Men kanskje det er noen datoer som ikke har priser ennå?

Leste jeg ikke ett eller annet sted at man kun kunne booke billetter med Vietnam airlines på deres hjemmesider hvis man hadde et kreditkort utstedt i Vietnam? Det ligger noe i hodet mitt som sier det, men jeg kan ikke ta igjen hvor jeg har det fra.

BF:cool2

Selskapets hjemmeside synes åpenbart å være www.vietnamairlines.com. Her får jeg imidlertid en feilmelding litt ut i prosessen når jeg forsøker å booke (no fares found). Slik har det vært et par dager....

Leste jeg ikke ett eller annet sted at man kun kunne booke billetter med Vietnam airlines på deres hjemmesider hvis man hadde et kreditkort utstedt i Vietnam? Det ligger noe i hodet mitt som sier det, men jeg kan ikke ta igjen hvor jeg har det fra.

BF:cool2

Jeg booket BKK-SGN gjennom www.vietnamairlines.com for ca. 1 uke siden med mitt norske Bank/VISA-kort - det fungerte helt fint...

"Dummy bookinger" på LNv22`s destinasjonsvalg og datoer er forsøkt i går og i dag med samme positive resultat.....

Kan imidlertid ikke svare på hvorfor jeg får booket mens andre ikke...

Jeg prøvde litt mer, og fikk faktisk den feilmeldingen. Men det ser ut som det skjer hvis man lager t/r som inkluderer Super Saver og andre prisklasser. Men det fungerer fint å booke de reisene som to enkelt reiser.

Jeg prøvde litt mer, og fikk faktisk den feilmeldingen. Men det ser ut som det skjer hvis man lager t/r som inkluderer Super Saver og andre prisklasser. Men det fungerer fint å booke de reisene som to enkelt reiser.

Ja, jeg får fortsatt den samme feilmeldingen ved t/r som inkluderer Super Saver, men ikke ved forsøk på booking av enkeltreiser.

Ellers spør jeg forsiktig igjen om det er noen flere som har erfaringer med Air Mekong? Aldri hørt om disse, og det er vel flere som er litt småbekymret for disse mindre intra asiatiske selskapene...

Ja, jeg får fortsatt den samme feilmeldingen ved t/r som inkluderer Super Saver, men ikke ved forsøk på booking av enkeltreiser.

Under "Fare Types and Rules":
"General Rules:
Combination:
Super Saver: Permitted with Super Saver fares only.
Other Fare Type: Permitted with other fare type except for Super Saver."

Back