Video: Utviklingen av flymarkedet i USA

Jeg fant en interessant video om flymarkedet i USA og utviklingen der opp igjennom årene mellom US3 og LCC.

https://youtu.be/rslcr774JXM?si=L0e260tJQfQIi9Ki

Interessant, men litt merkelig, mulig tar jeg feil, jeg tok feil 20 Mai 1989, uansett denne videoen virker som en forsoeker aa se paa USA fra et europeisk standpunkt. Her tenker jeg mest paa bakgrunns kartet i starten, som forsoeker aa «Tildele» flyselskaper pr. Delstat. Det gikk rimelig daarlig, California med Southwest - fyren har neppe vaert i California ! Southwest har kanskje 10% av markedet der (og naa er jeg veldig veldig snill !).

Det blir ogsaa rart aa se paa intrastat reiser, det er ikke likt domestic i Europa, i loepet de 25 aarene jeg har bodd her i delstaten Washington var turen (Propell og Svømmerføtter) min foerste «domestic» reise i vaar delstat. Og det med det beste flyselskapet denne MBA-Duden ikke vet at eksisterer :drunk:

Naar han begynner med Hub and Spoke blir det bare tragisk:

53890633920_b9741d2904_b.jpg
[/url]IMG_0037 by Finn Erik Edvardsen, on Flickr[/IMG]

Stakkars «lille» Seattle, bare den fjerde stoerste byen i USA om maalt oekonomisk omsetning - ja vi har passert Chicago og Sukkerbrus / nyheter er ikke like «in» (Attttalllanta)

Naar jeg reiste i jobb hver uke i 3 aar her borte, var det kun engang jeg maatte via en Hub (og det var litt frivillig fordi jeg ikke flyr Delta).

Back