Vi har en vinner: ÅRETS BILDE 2011

Hermann SF

ScanFlyer Silver
Vi har en vinner: ÅRETS BILDE 2011

Først og fremst vil jeg ønske godt nyttår!

I år som i fjor har vi stemt fram det bilde vi likte best i 2011, av de som har vært med i fotokonkurransene. Tre bilder lå jevnt, men én stemme avgjorde sluttresultatet:)

Vinneren er:

Toby91 / Tommy Bernes med 19,35 % av stemmene (12/62).

#6 - Thai HDR
6062025322_50316029bf_b.jpg

Vi gratulerer så mye med et flott bilde som også vant sommerkonkurransen her på Flyprat.

På delt andreplass har vi

putzmeister - Korean Air Cargo 747
TKDahl - Aegan Airlines SX-DVR

Godt nyttår igjen! Og håper så klart på mange flotte bidrag til konkurransen også i 2012.

Re: Vi har en vinner: ÅRETS BILDE 2011

Nydelig! Gratulerer!
Jeg må rett og slett bare lære meg å lage HDR bilder i løpet av året, jeg. Det blir så utrolig bra når man får det til. :)

Det fårn si! Tusen takk for stemmene, det var en utrolig spennende konkuranse denne gangen og eg må få si at
alle de andre bildene var virkelig verdige konkurrenter, flotte bilder! Men takker igjen for stemmene og ønsker alle et
Godt nytt år, så regner eg med at vi ser masse flotte bilder fra alt og alle dette året som kommer! :D

Gleder meg allerede!

Kan jo kanskje si noen små ord om bildet også, det er tatt i sommer, husker ikke datoen, men fikk vere med en kamerat
av meg som jobber i røros flyservice som eg var i forsvaret sammen med. Vi hadde noen turer frem og tilbake rundt på OSL
og avsluttet turen med et besøk bortom Thai sin 777, stooort fly! Bildet ble tatt med min Sigma 10mm F2.8 Fisheye
som ble kjøpt ikke så mange dagene før det bildet ble tatt, ganske ny med den linsa. Bildet er satt sammen av 3 bilder
med forskjellig eksponering stilt i kameraet. tror det var ca -EV1.7 / 0 / +EV1.7, noe sånt. De ble tatt håndholdt i
burst mode som på 7D'en går ganske fort som også gjør det mulig å lage HDR håndholdt, eller mulig og mulig...
Hvertfall enklere. Utenom det så er bildene justert litt i photoshop enkeltvis før eg satt de sammen med "Merge to HDR" valget i
Photoshop, der inne så er det bare til å dra i sliderne til bildet blir sånn som du vil ha det. Her er det ingen fasit, alt er
forskjellig fra bilde til bilde.

Så det var litt info om det bildet, det er bare å prøve, HDR er utrolig stilig når det klaffer!

Vi snakkes!

Last edited:

Helt rått bilde :) enig i at dette bilde skulle vinne, vinkelen fargene på flyet alt matcher og er perfekt tatt. Gratulere men vel fortjent det skal du ha, og ikke minst du har vel ventet på en slik god laks.

rett og slett et sjukt rått bilde. noe av det beste jeg har sett. :)

Back