Ventetid hos SAS: 1 time og 58 minutter

agurk.no

Vi er inne i den tiden igjen, ja. Naturligvis er det irriterende å vente i telefonen, men har man så mye å gjøre i løpet av to timer at man ikke kan trykke på "1" for å bli ringt opp igjen?

Det er ikke alltid at man har noe bedre tid til å sitte og vente på tilbakeringingen. Trykket en i dag og ventet 20 minutter (med EBG)

Det kunne også hænge sammen med at SAS gør alt hvad de kan for at skjule deres chatfunktion på deres hjemmeside. At uøvede internetbrugere og ikke-vante rejsende skal skrive "chat" i en søgeboks før de kommer til chatten - er ikke ligefrem noget der opfordrer folk flest til at benytte funtionen..

...eller når man får beskjed på chaten at "nei, det kan vi ikke svare på, da må du ringe oss".

Spørsmålet var "Jeg registrerte feil passopplysninger ved OLCI, hvordan skal jeg forholde meg til det?" (Nei, ikke egenopplevelse, men overværte en kollega som ble utsatt for det)

Hadde i dag litt nyoppstått krøll med en UA bestilling til HNL via Supersaver..

Ringte Supersaver , gav opp etter 50 min, ringte UA på 800 nummer, rett igjennom på 3-4 sekunder, mekket det der selv om UA ba meg ringe reisebyrået. Sa at det var håpløst og UA løste det... ^_^

Naiv som jeg er prøver jeg å ringe nå for å booke om en billet for en kollega og meg.. Er nummer 6 i køen etter 17 minutter.

Det er jo faktisk ganske elendig kundeservice (tenk all pepperen Get fikk for en tid dilbake) - hva er da ventetiden hvis man ikke er "preferert kunde"?

Naiv som jeg er prøver jeg å ringe nå for å booke om en billet for en kollega og meg.. Er nummer 6 i køen etter 17 minutter.

Det er jo faktisk ganske elendig kundeservice (tenk all pepperen Get fikk for en tid dilbake) - hva er da ventetiden hvis man ikke er "preferert kunde"?

Enig at det er alt for dårlig, men trikset er å bestille billetter gjennom andre kanaler.

F.eks så er jobbreisene mine bestilt gjennom jobbens reisebyrå (egentlig en selvfølge, men det er ikke poenget her), så tar ting som må forandres gjennom dem, istedet for gjennom SAS

Samme med privatreiser som oftes bookes gjennom wideroe, tar da kontakt med de når det er noe, slik at jeg kan unngå å mått eringe SAS ;)

Dog så er ikke det noen unnskyldning for SAS å være trege på telefon

Enig at det er alt for dårlig, men trikset er å bestille billetter gjennom andre kanaler.

F.eks så er jobbreisene mine bestilt gjennom jobbens reisebyrå (egentlig en selvfølge, men det er ikke poenget her), så tar ting som må forandres gjennom dem, istedet for gjennom SAS

Samme med privatreiser som oftes bookes gjennom wideroe, tar da kontakt med de når det er noe, slik at jeg kan unngå å mått eringe SAS ;)

Dog så er ikke det noen unnskyldning for SAS å være trege på telefon

Enig med alt du sier - er meget fornøyd med Widerøe både på telefon og chat.

Firmaet derimot bruker HRG og det orker jeg ikke - ofte dyrt og merkelig routing osv. Da er det morsommere å gjøre det selv..

Det virker på meg som det er noe som ikke fungerer helt med kundesentersystemet til SAS, det virker nesten som om det henger seg opp når man står i kø der egentlig. Ja, du må ha tilstrekkelig med personell, men det virker på meg som om de ville hatt endel å vinne på et mer effektivt system. Og noen ganger ER det best å få snakke med en analog person. ;)

(Sånn btw, jeg jobber i telecom og selger sånne systemer, bare så man kan avklare rundt vikarierende motiver! ;) )

Enig med alt du sier - er meget fornøyd med Widerøe både på telefon og chat.

Firmaet derimot bruker HRG og det orker jeg ikke - ofte dyrt og merkelig routing osv. Da er det morsommere å gjøre det selv..

Ah, det forklarer saken :headbang Brukte HRG her tidligere, men de fikk sparken som leverandør for 2 år siden, og har siden brukt Berg-Hansen som ihvertfall i forhold til mitt behov leverer varene, selv om self-service websiten deres ikke er den mest moderne så funker den med mindre kam skal ha en veldig spesiell reise :p

Nei, jeg synes det blir helt feil å unnskylde SAS her; å kunne "triksene" skal være unødvendig når man er statuskunde (på høyeste ordinære nivå).

De må få på plass et system som gjør at man kan forholde seg til de uten å gå igjennom andre kanaler... og så må de _virkelig_ gjøre en bedre jobb for sine statuskunder.

La oss opprettholde fokuset i tråden: SAS sin kundeservice pr. telefon er elendig.

Nei, jeg synes det blir helt feil å unnskylde SAS her; å kunne "triksene" skal være unødvendig når man er statuskunde (på høyeste ordinære nivå).

De må få på plass et system som gjør at man kan forholde seg til de uten å gå igjennom andre kanaler... og så må de _virkelig_ gjøre en bedre jobb for sine statuskunder.

La oss opprettholde fokuset i tråden: SAS sin kundeservice pr. telefon er elendig.

Vi er egentlig enig ;)

Helt enig. Det er ikke godt nok.

Og faktisk synes jeg de burde finde en løsning ASAP, så ikke bare statuskunder får ordentlig betjening pr. telefon - men alle kunder.

Synes faktisk det er lidt pinligt at SAS ikke kan gøre det bedre her. Samme gælder emails til CR, som tager 5 uger at svare og retroreg af EB som tager endnu længere. Pinlig dårlig service.

Back