• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Vennligst vent bak linjen

BSSW

Browncoat
Hvorfor klarer vi ikke følge regelen om å vente bak linjen?(<- Link)
Du er svett, litt stresset og må rekke toget (eller bussen) hjem fra reisen så fort som mulig.
Du reiser deg med en gang flyet har landet, dytter til minst fem personer rundt, håndbagasjen din smeller i skulderen på sidemannen. Du beklager smilende, men mener det egentlig ikke. Du haster ut av flyet, inn på taxfree-en hvor du må kjøpe kvoten og et aller annet produkt til din bedre halvdel. Så skal du endelig hente bagasjen.
Trallen får du bare så vidt lirket ut og du løper mot bagasjebåndet. Du stiller deg helt inntil båndet mens du sjekker mobiltelefonen.
Men det du ikke ser er at du står innenfor den røde linjen. «Vennligst vent bak linjen».
- Du har syndet og brutt flyplassetiketten, sier ekspert på skikk og bruk, Reidar Bowitz Helliesen.

Det begynte å koke inni meg da jeg leste artikkelen tidligere i dag. At ikke folk kan vente bak den streken irriterer meg noe grenseløst. Det gjelder ikke bare OSL, jeg har sett det samme de fleste steder jeg har besøkt (og det har etter hvert blitt en del). Men OSL er hjemmebane, og der nøler jeg ikke med å lage kvalm dersom noen stiller seg foran meg ved bagasjebåndet (hvilket skjer overraskende ofte).

Sånn forøvrig så jeg ikke mindre enn to personer gå gjennom denne døra i dag:

13C576B8-B950-44DF-9582-744697A7F5AC.jpg

Dette er tatt inne i silent Area i gullstua på osl. Overrasker meg litt at døren ikke er låst.
Forøvrig alt for mange som sitter der i stille sone og prater høyt med kolleger og gud vet hva annet...

Jeg tar kofferten demonstrativt "hardt" av båndet, og hvis den treffer noen som står innenfor linjen, så får de forhåpentligvis en lærepenge.

Jeg tar kofferten demonstrativt "hardt" av båndet, og hvis den treffer noen som står innenfor linjen, så får de forhåpentligvis en lærepenge.

Haha!! Fine! :D
Jeg sier ofte med en sint og bestemmt stemme: FLYTT DEG.....eller MOVE IT! :angry:

Så er dere ikke noe bedre selv, united1k og andre som lar seg irritere og bare Må demonstrere hva som er rett og galt. Skjerp dere, det er som i trafikken, man har ofte forkjørsrett, men man har aldri påkjørsrett.

Så er dere ikke noe bedre selv, united1k og andre som lar seg irritere og bare Må demonstrere hva som er rett og galt. Skjerp dere, det er som i trafikken, man har ofte forkjørsrett, men man har aldri påkjørsrett.

Men man blir bøtlagt for å parkere på en traffikert vei.

Men man blir bøtlagt for å parkere på en traffikert vei.

Jepp. Av Politiet. Ikke av hver eneste en som kjører forbi ;)

Jeg blir bra irritert sjøl jeg, av alle folk som ikke bare kan vise et lite minimum av hensyn. Utrolige greier, og gjelder over alt.

Stod ved bagasjebåndet på OSL en gang, med tærne omtrent akkurat på streken, og tør påstå at jeg så ut som om jeg stod og ventet på bagasje. Da kom det et par og like godt stilte seg opp foran meg. Det kokte litt inni meg, men beskjedne meg rakk ikke å simye før han fant ut at bagasjen fra deres flight ikke var på beltet ennå, så de gikk igjen.

Jepp. Av Politiet. Ikke av hver eneste en som kjører forbi ;)

Jeg blir bra irritert sjøl jeg, av alle folk som ikke bare kan vise et lite minimum av hensyn. Utrolige greier, og gjelder over alt.

Enig i det. Tolket bare et tidligere innlegg litt som at "det skal dere ikke bry dere med".

Det er ignoransen enkelte viser for sine omgivelser ved ikke å vise hensyn jeg blir litt matt av.

Jadda... Mange har vikeplikt; ikke fullt så mange velger å benytte seg av den...

Stod ved bagasjebåndet på OSL en gang, med tærne omtrent akkurat på streken, og tør påstå at jeg så ut som om jeg stod og ventet på bagasje. Da kom det et par og like godt stilte seg opp foran meg.

Den har jeg også opplevd. Ikke nok med at de stiller seg innafor streken, de foretar en blokkering i tillegg. Jeg er ikke jurist, men da kan det umulig være straffbart med ei hand i nakken, ei i r**a, og så lempe de rett opp på båndet?

Dette er tatt inne i silent Area i gullstua på osl. Overrasker meg litt at døren ikke er låst.
Forøvrig alt for mange som sitter der i stille sone og prater høyt med kolleger og gud vet hva annet...

Det er utrolig irriterende at folk ikke kan holde munn i stille sone. Er jeg der om morgenen og vil ha ro, er det ganske så provoserende altså! #1worldproblems :)

Smiler godt nå ;)
Skjerp meg? Pfft! Når jeg står bak linjen som en skal....og så kommer det en fining som stiller seg rett foran meg. Ja da sier jeg i fra hvis bagasjen min kommer først!

At folk står innenfor eller utenfor gjelder forsåvidt mange plasser.
Det som forundrer meg er at de må klatre oppå hverandre på samme side av båndt, les nærmest døra:8:
Eller når de kommer i luka og skal melde bagasjen savnet, med personlige opplysninger etc, da havner liksom neste mann omtrent inn luka samtidig.
Men våg deg å stille deg for nærme en i kassen som skal taste pinkoden, ja da ligger du dårlig an

Og ungene som står helt ved båndet og må ta på hver eneste koffert som passerer. .. lite fristende å sende de flaggrende med en hard koffert. Men det er jo foreldrene som i såfall må irettesettes.

Her bør det kanksje innføres vektere?

Back