Vektgrenser insjekket bagasje SAS/Singapore Airlines

JonF

ScanFlyer Blue
Skal ut å fly Oslo - København - Singapore - Ho Chi Minh neste uke, og mitt reisefølge og jeg diskuterer ganske heftig ulike bagasjekvoter og kilobegrensninger. Vi flyr økonomi, og på nettsidene til SAS og Singapore Airlines opplyses det om hhv 23 kg SAS og 20kg Singapore Airlines.
Problemet kommer når reisebyrået som solgte oss billettene insisterer på at grensen er 30kg innsjekket bagasje på økonomi. Jeg får ikke dette til å stemme da nettsidene til begge selskaper opplyser om noe annet.
Dermed spør jeg her, for å være sikker, er det noen som kan bekrefte for meg at det som står på nettsidene er det som skal følges?

Gå inn på www.checkmytrip.com for å sjekke hvilken vekt som står i billetten din. Bare skriv inn reservasjonsnummeret og etternavnet ditt, og du vil få opp billetten din. Dette er den samme informasjonen de vil ha når du sjekker inn på OSL. Hvis vekten her ikke stemmer overens med den reisebyrået informerte deg om, foreslår jeg at du tar kontakt med reisebyrået.

Skal ut å fly Oslo - København - Singapore - Ho Chi Minh neste uke, og mitt reisefølge og jeg diskuterer ganske heftig ulike bagasjekvoter og kilobegrensninger. Vi flyr økonomi, og på nettsidene til SAS og Singapore Airlines opplyses det om hhv 23 kg SAS og 20kg Singapore Airlines.
Problemet kommer når reisebyrået som solgte oss billettene insisterer på at grensen er 30kg innsjekket bagasje på økonomi. Jeg får ikke dette til å stemme da nettsidene til begge selskaper opplyser om noe annet.
Dermed spør jeg her, for å være sikker, er det noen som kan bekrefte for meg at det som står på nettsidene er det som skal følges?

Hva sier billetten? Selv om selskapene har regler på siden sin så finnes det unntak. Det som står i billetten for din reise er det som gjelder.

Vektgrensen kan du sjekke i Amadeus (checkmytrip.com).
Dersom det står 30 kg der, så er det 30 kg - flyselskapet kan ikke nekte deg å ta med deg det så lenge ticket er utstedt med 30 kg. :)

Du må dobbeltsjekke . Var inne på checkmytrip for min tur og en annen til fruen med SQ i oktober. Til LHR med SK står det 1 kolli, videre fra LHR til SIN og til MNL står det 20 kg.

1 kolli er 23 kg, og det er vel hva SK på OSL holder seg til . Vi har *G og får to kolli på OSL, og sist var det ikke vanskelig å få noe mer enn 23 kg pr. kolli uten at de blunket..

Som Foxtrot sier, ring, ellers kan du få krøll på OSL. Gjetter meg til dere ønsker mest mulig..;)Men antar de godtar 23 kg + litt til på din ene kolli.

Back