Vekterstreik stenger flere flyplasser - trafikkonsekvenser

sail4fun

ScanFlyer Mile High Club
Re: Vekterstreik stenger tre flyplasser

Problemene rammer i første omgang Molde, Haugesund, Hammerfest, Stokmarknes og Førde iflg artiklene

Re: Vekterstreik stenger flere flyplasser

Sola og Kvernberget rammes fra tirsdag = problemer i oljeindustrien = tvungen lønnsnemd

Sola og Kvernberget rammes fra tirsdag = problemer i oljeindustrien = tvungen lønnsnemd

Men heliene kan vel egentlig benytte en hel haug med flyplasser langs kysten og i UK?

Og utover at man ikke får byttet personell, hva slags problemer vil det egentlig medføre?

Men heliene kan vel egentlig benytte en hel haug med flyplasser langs kysten og i UK?

Bruk av andre flyplasser i Norge er vel neppe særlig aktuelt da dette nok blir ansett som streikebryteri.

Nå blir det nok slik som du sier at mange blir å stå lengre på jobb ute i havet, og dermed blir det nok ikke mannskapsproblemer. Men mange blide fjes som ikke kan vente på neste lønningspose. Jeg er ikke spesialist på tariff/arbeidsmiljølov for offshore arbeidere, men finnes det regler for hvor lenge de har mulighet til å jobbe på "overtid"?

Det er mulig streiken får gå til tirsdag, men uttaket som er gjort fra tirsdag er såpass omfattende at det blir lønnsnemd med det samme. Hvis de ville streiket lenge så hadde flyplassene blitt skjermet, eller i det minste bare delvis rammet slik at det ble lange køer.

Man kan tro att man är i Grekland.. det är en ny strejk varje vecka

Bruk av andre flyplasser i Norge er vel neppe særlig aktuelt da dette nok blir ansett som streikebryteri.

Nå var det vel oppe i media under streiken blant renholderne, at tredjeperson som blir rammet av en streik de ikke er en del av. Kan gjøre det som må til for å få gjort det de skal.

Skjønner ikke helt hva de streiker for, men det er vel bare tidens trend.

<mod>
Før vi begynner med enda en generell streikediskusjon - la oss holde oss til flyplasser og avvikling av flytrafikken: "Vekterstreik stenger flere flyplasser"
</mod>

...og dere lurer på hvorfor det ikke er mye aktivitet her ;)

Dritt, dritt og mere dritt om dette drøyer. Mer har jeg ikke å si om den saken.... De vekterene skal få lov til å bære meg hjem om det fortsetter ut neste uke.

Nå var det vel oppe i media under streiken blant renholderne, at tredjeperson som blir rammet av en streik de ikke er en del av. Kan gjøre det som må til for å få gjort det de skal.

Selvfølgelig kan de gjøre det som må til. Men jeg tviler på at vektere på andre flyplasser vil være de som vil stå klare med løsningen.

Jeg er ikke spesialist på tariff/arbeidsmiljølov for offshore arbeidere, men finnes det regler for hvor lenge de har mulighet til å jobbe på "overtid"?

Etter 1 uke overtid får personellet kun lov til og ligge på lugaren og hvile seg osv, ikke jobbe, så da er det bare og stenge ned prosessen...

Norwegian diverter til Kvernberget, ihvertfall for middagsflighten til Molde.

Håper de klarer å holde Sola oppe til torsdag iallefall, for da er jeg vekk herfra! Frister ikke å kjøre eller ta tog helt til østlandet igjen.

Kanskje tyttebærpolitiet blir hyggeligere viss de får mer i lønn?

Etter 1 uke overtid får personellet kun lov til og ligge på lugaren og hvile seg osv, ikke jobbe, så da er det bare og stenge ned prosessen...

Man kan få disp av PTIL til å jobbe over 21 dager. Uansett så kan man reise ut og inn med båt, det samme som er et alternativ når det er lange tåkeperioder eller askeskyer.
Å stenge ned er ikke et reelt alternativ de fleste steder, siden man finner andre løsninger.

Norwegian diverter til Kvernberget, ihvertfall for middagsflighten til Molde.

Trodde vi ikke kunne fly dit, såvidt jeg vet så kan vi ikke bruke kvernberget som alternate. Kvernberget er cat C å vi trenger vel cat D tar jeg ikke helt feil.

SAS flyr alle flighter til og fra KSU, med buss avgang 2 timer før oppsatt avgangstid.
Dette gjelder ALLE SAS flighter, med unntak av charteren som går som normalt fra Molde lørdag morgen.
DY flyr en avgang til KSU, ellers er det meste i uvisse der i gården.

Back