Det finnes kjøretøy som gjør dette. Som f.eks. denne:
http://www.airport-int.com/suppliers/rowi-airport-services.html
Hvorfor i alle dager skal samtlige være innleid fra utlandet?
Hvordan gjøres det og gjøres det på f.eks OSL?
Sitter og ser på Dubai Ultimate Airport på NGC og der sendte de ut en haug fremmedarbeidere med pussefille og Mr.Muscle for å vaske rullebanelys (centerline) på DXB, så ble nysgjerrig
Ingen vask på OSL. Prismene blir byttet ut når de er slitt. Ellers kan det nevnes at hver natt når du bussanluller er det banelyskontroll. Hvert enda lys blir kontrollert - og det er snakk om endel![]()
Sikker på det? På Rygge er det rutinemessig fjerning/børsting/vasking av gummirester fra flyhjul på RWY. Gummirestene reduserer friksjonen når det blir for tjukt lag, jeg vil tro at eventuelle gummirester på de nedfelte lampene forsvinner i samme slengen. På Gardermoen er det nok atskillig flere landinger og større behov for slikt renhold enn på Rygge.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.