Værnes flystasjon under Cold Response 2016

Trdfly

Moderator
Medlem
Værnes flystasjon under Cold Response 2016

Liste over fly og helikopter med base på Værnes flystasjon under CR16
(Oppdatert 21.03.16)
9-16 Bell 412 – Royal Norwegian Air Force 339SQN
3 A109 – Swedish Air Force 4 SQN
3 UH-60M – Swedish Air Force 4 SQN
1-3 C-130H – Swedish Air Force 71SQN
2 AS532 Cougar – Royal Netherlands Air Force
4 AH-1W – US Marine Corps
7 CH-53E – US Marine Corps
2 C-160 – German Air Force 63ATW
https://envaspotter.wordpress.com/cold-response/

For de som ønsker så vil det bli lagt ut fortløpende oppdatert spotterallerter på denne siden - https://envaspotter.wordpress.com/spotterallerts/
 
Last edited:
Re: Værnes flystasjon under Cold Response 2016

Omni Air International kommer allerede neste uke med både Boeing B767-300ER og B777-200ER...
Omni Air International, Mandag 1. Februar
Ankomst : CMB517 fra Bangor 12:15.
Avgang : CMB517 til Seattle SEA 14:15.
Flytype og reg : Boeing B767-300, N342AX

Omni Air International, Torsdag 4. Februar
Ankomst : CMB557 fra Cherry Point 13:00.
Avgang : CMB557 til Cherry Point 15:00.
Flytype og reg : Boeing B777-200ER, N918AX

Omni Air International, Fredag 5. Februar
Ankomst : CMB571 fra Cherry Point 10:30.
Avgang : CMB571 til Baltimore BWI 12:30.
Flytype og reg : Boeing B777-200ER, N918AX
https://envaspotter.wordpress.com/2016/01/23/omni-kommer-med-b763-og-b772/
 
Re: Værnes flystasjon under Cold Response 2016

I morgen kommer første Lockheed C-5 Galaxy...
Tirsdag 2. februar kommer US Air Force med en Lockheed C-5 Galaxy. Flyet starter sin ferd mot Værnes flystasjon allerede 18.00LT 1. februar, hvor flyet starter hen er for oss ukjent. Ankomsttid for lasteflyet er estimert til 08:05LT. Hvor lange flyet vil være på Trondheim Lufthavn Værnes er for oss ukjent.

Flyet har en ganske stor lastekapasitet og skal fly de to første amerikanske helikoptrene til deres base under Cold Response 2016, som er Værnes flystasjon. Vi har hørt at det trolig er snakk om to stk. Sikorsky CH-53E Super Stallion fra US Marine Corps som er lasten.
http://envaspotter.net/2016/02/01/c-5-galaxy-kommer-2-februar/

Spotteralerts!!!
Miami Air International, Tir/Ons 23./24. Februar
(23.) Ankomst : BSK501 fra Venezia 14:05.
(24.) Avgang : BSK577 til Gander 07:00.

Flytype og reg : Boeing B737-800, N732MA

Delta Air Lines, Torsdag 18. Februar
Ankomst : DAL8956 fra Cherry Point 08:00.
Avgang : DAL8821 til New York JFK 10:00.

Flytype og reg : Boeing B767-300ER, Nxxxzz

NATO, Onsdag 10. Februar
Ankomst : BRK18 fra Bourgas 15:40.
Avgang : BRK18 til Bourgas 17:55.

Flytype og reg : Boeing C-17A Globemaster III, 08-0001

Atlas Air, Fre/Lør 5./6. Februar
(5.) Ankomst : GTI8936 fra Cherry Point 08:00.
(6.) Avgang : GTI8937 til Baltimore BWI 07:30.

Flytype og reg : Boeing B767-300ER, N641GT
http://envaspotter.net/spotteralerts/
 
Last edited:
Re: Værnes flystasjon under Cold Response 2016

Flytype og reg : Boeing B737-800, NxxxSY

Da er det Sun Country subcharter. Alle Miami's egne har NxxxMA ...
 
Re: Værnes flystasjon under Cold Response 2016

Smått dritkjipt og superzoomet bilde ut vinduet av en JetTime ATR i dag tidlig:

6fcf3d27b57751d2638da06e198aa888.jpg
 
Re: Værnes flystasjon under Cold Response 2016

Ikke på værnes riktignok, men både Amerikanske og Belgiske F-16 fly er å se på flystasjonen i Bodø nå.
 
Re: Værnes flystasjon under Cold Response 2016

Atlas Air var innom med en B767-300 w/l i går.

Espen
 
Re: Værnes flystasjon under Cold Response 2016

Ser ut som det passerer en C-5 over her nå, litt vest for Bærums Verk. På tur sørvestover. Tynt skylag og vanskelig å se med kikkert. Stor, men ikke synlig på FR24.

Espen
 
Re: Værnes flystasjon under Cold Response 2016

Ser ut som det passerer en C-5 over her nå, litt vest for Bærums Verk. På tur sørvestover. Tynt skylag og vanskelig å se med kikkert. Stor, men ikke synlig på FR24.

Espen

Var det ikke en C17? Begge C5'ene som kom i dag skulle til Cherry Point i North Carolina, mens NATOs C17 skulle til Bourgas.
 
Re: Værnes flystasjon under Cold Response 2016

Jo, jeg var lenge i tvil og jeg stusset litt over retningen. Tenkte kanskje en av maskinene skulle innom UK før turen gikk tilbake til USA.

Det var vanskelig å se pga skydekket, men du har nok etter all sannsynlighet rett. Takk skal du ha :-)

Espen
 
Back
Top