• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

V Bird lukker

Bll spotter

ScanFlyer Gold
Fra www.jv.dk

V Bird lukker

Det hollandske lavpris luftfartsselskab V Bird indstillede fredag med øjeblikkelig virkning al flyvning på grund af dårlig økonomi.
Lukningen rammer selskabets rute fra København til Niederrhein (Düsseldorf) i Tyskland, hvorfra V Bird fløj danske passagerer videre til München og Manchester. V Bird fløj også til Stockholm og Helsingfors.

V Bird's ejere, et konsortium bestående af hollandske forretningsfolk, har brugt Airbus A-320 samt chartrede Fokker F-100 til sin trafik, der har omfattet i alt 14 ruter i Europa.

/ritzau/

Replying to Topic 'V Bird lukker'

PHVADliten.jpg

Her er PH-VAD 22L short final på CPH, på onsdag som var. Veldig synd at det gikk sånn...

Ja ja... V-Bird hadde stilig design...men også selskaper med flotte fly (hvem av mannen i gata bryr seg om dette?) må tjene penger.

Nå står det vel en del passasjerer rundt omkring som må kjøpe nye billetter...

Originally posted by Savipix

Originally posted by DY

Fløy ikke dem til Helsinki også?

Står inte det i första posten kanske? :p

Sorry så det ikke. Får unnskylde meg med at det stod "Helsingfors" og ikke Helsinki:spin:

3.000 passagerer rundt om i Europa er strandet. V-bird fløj også til både Arlanda og Helsingfors. Der føres forhandlinger om en eventuel videreførelse. Ifølge den tyske rejsebureauforening er et andet lavprisselskab German Wings klar til at flyve de strandede passagerer, men selskabet flyver ikke til Danmark.

V-bird lancerede sig på flyvninger til Niederrein i omegnen af Düsseldorf og havde flere skandinaviske piloter beskæftiget.

takeoff.nu

Hvorfor hjelper andre selskaper til i en slik situasjon?

Originally posted by EB

Hvorfor hjelper andre selskaper til i en slik situasjon?

Goodwill er nok et bra ord her.
SAS vil nok sikkert stille opp når Norwegian går konk:spin:

Ja jeg skrev "når" ikke "hvis"....

Ja da... men hvor lenge varer denne good-will`n??? Til neste lavprisaktør kommer på banen? Jeg synes faktisk dette er en del av "spillet"... Kjøper du lavpris så er det ikke sikkert at alt går på skinner...

Litt enig... At det enkelte LCC selskap hjelper et annet er greit. Men jeg synes de etablerte bør markere denne stooore forskjellen på lavpris fra et LCC og lave priser fra de etablerte.

Originally posted by EB

Litt enig... At det enkelte LCC selskap hjelper et annet er greit. Men jeg synes de etablerte bør markere denne stooore forskjellen på lavpris fra et LCC og lave priser fra de etablerte.

Synes ikke de store selskapene gjør stort annet enn å forklare forskjellen ved hver eneste anledning.
Men til daglig så har dessverre forskjellen mellom LCC og de "store" selskapene blitt mye mindre. Største forskjellen er antall avganger og for de 30% som f.eks skal videre er gjennomsjekket bagasje en fordel.

Nettopp - så her bør man vise forskjellen i praksis. La de passasjerer som ikke kommer hjem betale helt vanlig pris!!!

Joda. Men i denne saken er det jo German Wings som skal hjelpe strandede passasjerer fra V-bird. Jeg anser ikke German Wings som noe fullservice-selskap....men mulig andre gjør det. Jeg stiller høyere krav til fullservice/prisselskaper:D

Da er vi enig... Her er det snakk om to LCC selskap... Men til syvende og sist er det jo ikke sikkert at denne gavmildheten lønner seg. Når det gjelder pris så er vel de fleste kunder meget villig til å prostituere seg...eller?

Back