Uvanlig landing på RWY 30 i CPH med SAS

EspenRR

ScanFlyer Blue
Uvanlig landing på RWY 30 i CPH med SAS

Heisann hoppsann og god kveld i heimen. :)

Tok nylig turen ned til CPH med SAS A321 fra OSL. Mye vind fra vest den morgenen, så vi landet på bane 30. Jeg har aldri opplevd det før på Kastrup, hverken landing eller takeoff. Laget i den forbindelse en flyfilm. Konstruktiv kritikk mottas med stor takk :)

https://www.youtube.com/watch?v=Ym-U9ltZhGc

Re: Uvanlig landing på RWY 30 i CPH med SAS

Hei.

Jeg har landet og tatt av fra både RWY 12 og 30, men det er mange, mange år siden. Jeg trodde derfor de hadde sluttet å bruke denne.

De har vel lokale prosedyrer på åpning av 12/30 med crosswind over 15kt, såvidt jeg husker.

Sent from my SM-G920F using Tapatalk

Det sker i alt fald relativt ofte at de bruger 12. Så har vi dem ind over byen. Typisk på efterårsdage, hvor det stormer og vinden kommer fra den "forkerte" retning.

Hei.

Jeg har landet og tatt av fra både RWY 12 og 30, men det er mange, mange år siden. Jeg trodde derfor de hadde sluttet å bruke denne.

Det trodde jeg også, inntil dette flyet landet på 30.

De har vel lokale prosedyrer på åpning av 12/30 med crosswind over 15kt, såvidt jeg husker.

Sent from my SM-G920F using Tapatalk

Det sker i alt fald relativt ofte at de bruger 12. Så har vi dem ind over byen. Typisk på efterårsdage, hvor det stormer og vinden kommer fra den "forkerte" retning.

Interessant lesning. Kapteinen sa jo at det var kraftig vind fra vest, så å lande på 30 virker ikke som vanlig prosedyre.

Back