Utrolige reiseruter

imm

ScanFlyer Crusty
Oppfordrer alle til å komme med historier om uvanlige/utrolige reiseruter.

Hadde nettop et godt eksempel på kreativitet:

To personer strålte som soler her nettop. De skulle til Haugesund via London.
De lo godt når de fortalte det, og reiser fra Torp med Ryanair, sover over på hotell og reiser til Haugesund med Ryanair i morgen. Det de betalte for hotellet var det samme som de ville betale med tog fra Torp til Gardermoen.
Og billettene for de to kom på ganske nøyaktig 500 kroner.
Så billigste vei var det, men ikke den raskeste.
Det hører med til historien at jeg vet hvem disse to er, og at de har mer enn nok av penger for å betale for en normal reise. Men de reiser nå avsted, strålende fornøyde. "og vi får til og med handle taxfree" sa de da de vinket farvel ;)
 
Er vel to ganger jeg har endt opp på en skikkelig heisatur, begge er resultat av det å reise på ID-Billetter.

Første er fra 1995, da jeg var i en alder av tre år. Lillesøster på under ett år var også med på turen.
FBU-AMS-DTW-YYZ-DTW-MIA-MSP-YVR-MSP-STL-LGW//LHR-CPH-FBU
Destinasjonene på denne turen var MIA, YYZ og YVR.
Da jeg kom tilbake til barnehagen og fortalte dette ble foreldrene mine kontaktet fordi jeg fortalte så ville løgnhistorier.

I nyere tid så er det to turer som har blitt i overkant tungvindte.

TRF-AMS-CPH-ZRH-MIA-FRA-CPH-OSL, i fjor sommer, overnatting i AMS og CPH, dest MIA.

OSL-ARN-FRA-DXB-NBO-JNB//MQP-JNB-FRA-CPH-TRF. Da dro vi fra OSL en fredag og kom til JNB en mandag. En hotellnatt, en flynatt og en flyplassnatt. Til gjengjeld ble det biz på LH sin A380 på vei hjem.


Ellers har det blitt et par turer som har vært litt mer tungvindt enn hva "vanlige" folk reiser.
 
Last edited:
Jeg tror denne slår det meste:
http://www.flyertalk.com/forum/trip...xtreme-mr-yet-40k-miles-23-flights-co-ua.html

map.gif
 
For noen år siden var jeg på en tur der kunden insisterte på å booke billetten til SNN. De fant, ganske fornuftig, ut at den greieste ruta gikk via LHR, men hvorfor de fant ut at OSL-AMS-LHR med et opphold på 5 timer på LHR var fornuftig er fortsatt litt uvisst. Mulig de ikke klarte å finne noen som fløy direkte OSL-LHR?
 
For noen år siden var jeg på en tur der kunden insisterte på å booke billetten til SNN. De fant, ganske fornuftig, ut at den greieste ruta gikk via LHR, men hvorfor de fant ut at OSL-AMS-LHR med et opphold på 5 timer på LHR var fornuftig er fortsatt litt uvisst. Mulig de ikke klarte å finne noen som fløy direkte OSL-LHR?

Nei, det er jo ingen som flyr der.


Selv er jeg vel skyldig i å booke litt "kreativt" av og til, som f.eks. OSL-LHR//LGW-AMS-BUD-DUS-TXL bare for å komme til Berlin :rolleyes:
 
Har du booket dette som én gjennomgåendereise? I så fall hvordan får man til det?

Nei. Booket OSL-LHR/LGW-AMS, samt returen TXL-LHR-OSL i en booking, AMS-BUD-WAW i en, og WAW-DUS-TXL som en.

Turen, og hvordan og hvorform alt ble booket kan du lese mer om her.
 
Nei, det er jo ingen som flyr der.

Jeg mener flyet videre til SNN gikk ved 15-tida. Det er nok ingen som flyr direkte til London så tidlig, eller noe. For meg var det greit, jeg trengte 4 KLM-legs, men for kunden som måtte betale en ekstra dag reisetid er jeg noe mer usikker.
 
Legger høstferien til Alicante i år, og beste transportøren ble British Airways og Iberia. Mellomlanding i både London og Madrid, altså OSL-LHR-MAD-ALC begge veier, litt drøyt med tanke på hvor godt tilbud det egentlig er direkte OSL-ALC og den korte reisetiden dersom direkte. Helt greit for meg, men er redd mitt reisefølge blir litt lei.

Grunnen til dette? Jo, jeg betaler ikke over 11 lapper for tre personer t/r OSL-ALC direkte:colgate:
 
Skavvise:

OSL-EWR er 3697 miles, og kjappeste veg til New York.
På min neste tur dit, flyr jeg 7005 miles for å komme meg dit, og "bare" 6102 miles for å komme meg hjem igjen. Men hva gjør man ikke for litt eksotiske flytyper og sånn?
 
Jeg mener flyet videre til SNN gikk ved 15-tida. Det er nok ingen som flyr direkte til London så tidlig, eller noe. For meg var det greit, jeg trengte 4 KLM-legs, men for kunden som måtte betale en ekstra dag reisetid er jeg noe mer usikker.

Første BA-maskin lander vel i ni-tiden eller noe, litt avhengig av sesong og første SK-maskin flakser omtrent samtidig. OSL-LHR-SNN med BA og EI ville f.eks. vært en veldig logisk kombinasjon.

Ser at begge de to første BA-flightene fra OSL fint lar seg booke med videreforbindelse til EI med avgang 14:50 på ba.com.
 
Drar ut på denne om to uker (eksakt!)

OSL-CPH-WAW-HAN-DAD-SGN-PNH-REP-BKK-HAN-WAW-CPH-OSL.

Den blir fin :)

Kombinasjon av SK, LO, VN og Jetstar Pacific.

Betaler rundt 6800NOK i monkeyclass.
 
Last edited:
Aner ikke om denne helt klasserer som utrolig, men tok denne tidligere i år:
OSL-ARN-PEK-MNL-DGT-MNL-KLO-MNL-CEB-MNL-PEK-ARN-OSL
SAS, Air China, Cebu Pacific
 
Last edited:
Back
Top