• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

USA’s vestkyst i flammer.....eller Tirsdag morgen

dc-8-63

Finn Erik Edvardsen
USA’s vestkyst i flammer.....eller Tirsdag morgen

......vi kom tilbake fra Stillehavet i ettermiddag til en planlagt grillfest med familien i Portland, det lå an til en perfekt ettermiddag i Corbett, solen skinner, 30 grader hva kan gå feil.....vel Klima krisen - det brenner, det brenner kraftig, her sitter vi innendørs med alle vinduer stengt....klima skeptikere forklar dere !!!!!
Ikke akkurat en god tirsdag....

Re: USA’s vestkyst i flammer.....eller Tirsdag morgen

God morgen fra Ris. Skremmende nyheter fra USA:-( Hjemmekontoret er avsluttet og jeg er klar for å forflytte meg til Røros. Spennende å se hvor lang eller kort tid raketten aka SAAB2000 bruker på turen til Røros i dag. Ha en fin dag!

God morgen fra sk etellersnnet til svg. Fikk både dusj, yougert og maskinkaffe i loungen. Yasmin har dessverre ikke åpnet kaffebaren enda. Trimrommet er også åpent.

Ha en god dag!

God morgen fra hjemmekontoret i Oslo nord/Øst - her skinner solen og det skal den gjøre i hele dag, for i morgen kommer det en del vann iflg yr.no.

Tirsdagen skal nytes, ha en fortsatt god dag videre.

Jan

God morgen fra Hvalstad. Her er både barn levert og det er gjennomført videomøter med både Malaysia og Australia. Snart står Stavanger for tur, så det verste er ikke unnagjort :p Ennå ikke helt bestemt meg for om det skal trenes i dag eller ikke. Ha en fin dag

Bedre dag her enn på vestkysten tydeligvis. Fantastisk dag, faktisk. På Tretopphytte ved Oslofjorden som jeg fikk i gave fra Storsmurfen.

Beste jeg har vært med på på lenge

Ha en fin dag

258bc2883edc430cb6ed5ee33c516a0f.jpg

1db4345eb7d90f61d77cccfc1cc71516.jpg

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk

Bedre dag her enn på vestkysten tydeligvis. Fantastisk dag, faktisk. På Tretopphytte ved Oslofjorden som jeg fikk i gave fra Storsmurfen.

Ikke verst å få en hel hytte i gave?

God on.. tors... eh, ja tirsdag, var det. En smule døgnvill?

Fikk i det minste en fin mail fra sjefen om at jeg ikke trenger å jobbe neste fredag, samt hele uka etter, OG de tre dagene mellom jul og nyttår :)
Tror det er første gangen jeg har fri i romjula siden jeg enten gikk på skole, i kongens klær eller var "between jobs". Blir artig.

Ha en god en :)

Last edited:

Du verden - den var tøff! Airbnb?

G’morgen. Røyken fra East Washington rekker heldigvis ikke hit .. ser ut som at den fikk hjelp av noen rare vinder, så får håpe det gir seg snart. Det spås ihvertfall en våt høst der ute.

Travel fridag. Brøddeig er satt, tre pund svinekjøtt koser seg i trykkokeren og skal bli bikkjemat og i tillegg må jeg lage en ny omgang frokostblanding. Tunga rett i munnen ...

Håper å få igjen gressklipperen i dag også. Gresset er snart like langhåra som meg ....

Du verden - den var tøff! Airbnb?

G’morgen. Røyken fra East Washington rekker heldigvis ikke hit .. ser ut som at den fikk hjelp av noen rare vinder, så får håpe det gir seg snart. Det spås ihvertfall en våt høst der ute.

Travel fridag. Brøddeig er satt, tre pund svinekjøtt koser seg i trykkokeren og skal bli bikkjemat og i tillegg må jeg lage en ny omgang frokostblanding. Tunga rett i munnen ...

Håper å få igjen gressklipperen i dag også. Gresset er snart like langhåra som meg ....

Vindene her i Portland er ikke rare (sjeldne ?), ja det blaaser sterkt men ikke unormalt. Det som er nytt er at brannene er saapass kraftige og store at de skaper egne vaersystemer - til og med tornadoer skapt av skogbranner er for foerste gang observert i Nord California.

Den lille Italienerinnen har astma og vi har alltid «AirNow.gov» aapent og vi har aldri sett Air quality gaa fra 8-10 til 150 i loepet minutter foer...

Go tirsdag fra Oslo - Color Magic leverte det så nå har man bare vært hjemme og surra. Klimakrisen er i høyeste grad reell og antagelig mer alvorlig enn corona. Det blir mer og mer ekstremvær i den ene og den andre retningen.

God kveld fra Norges Ground Zero. Heldigvis plasker regnet ned, så det er ingen grunn for å gå ut uansett, men akkurat nå er det ikke mye fristende å gå ut for en øl når snart halvparten av utestedene er stengt grunnet smittede ansatte! Traurige tider.

God kveld fra Norges Ground Zero. Heldigvis plasker regnet ned, så det er ingen grunn for å gå ut uansett, men akkurat nå er det ikke mye fristende å gå ut for en øl når snart halvparten av utestedene er stengt grunnet smittede ansatte! Traurige tider.

Jaja byrådet i Bergen forbød iallefall ikke utestedene å ha åpent. , men den billigste ølen er uansett den man drikker hjemme. Forhåpentligvis får kommunen bukt med dette utbruddet, litt sykt at i går hadde Bergen flere tilfeller enn Oslo.

Jaja byrådet i Bergen forbød iallefall ikke utestedene å ha åpent. , men den billigste ølen er uansett den man drikker hjemme. Forhåpentligvis får kommunen bukt med dette utbruddet, litt sykt at i går hadde Bergen flere tilfeller enn Oslo.

Blir nok enda flere i morgen. Er vel snart flere smittede på byens universiteter og høyskoler som i hele Oslo til sammen.

Blir nok enda flere i morgen. Er vel snart flere smittede på byens universiteter og høyskoler som i hele Oslo til sammen.

Den som lever får se. Satser uansett på at utbruddet blir stanset med disse tiltakene nå. I Oslo har man egentlig ikke reagert så kraftig på økning av nysmitte - men det har jo noe med at Oslo er landets desidert største by og at det egentlig ikke har vært et byomfattende utbrudd.

Back