• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

USAF på OSL 21JUL

TUC

Escaping the blue box
USAF på OSL 21JUL

Heisann!

På formiddagen i dag (torsdag) kom det et USAF (antar jeg) transportfly til OSL, er det noen som kan fortelle meg hva jeg så? Det så litt kort og tjukt ut, men antageligvis er tjukken sterk som en bjønn, med fire schwære motorer. Flyet i seg selv var temmelig stort, det også, og snarlikt Hercules, selv om det helt tydelig ikke var en Herc. Snuten var en helt annen, og dette var en jetmaskin. Hjulbrønnene var litt likt Herc'en, men dog ikke så runde. Noen som skjønner hva jeg prøver å si? :spin:

Re: USAF på OSL 21JUL

Det var kanskje en C-17 du så. Den er en kraftig maskin, sjekk forumet for et par dager siden, der SK 917 har lagt ut bilde av en USAF C-17 som landet på 19R tirsdag.

Re: USAF på OSL 21JUL

Dæven, dere var raske! :devot:

Og helt riktig, det var den jeg så. Kom innenfor femti meter av den, men var på jobb, så jeg hadde ikke tid eller mulighet til å ta en nærmere titt.... :(

Back