Med ESTA kan man bruke automater, det samme kan man med B1/B2 visum også selv om Robert havna i manuell kø. Automatene anbefales sterkt. Man får en kvittering som man tar til en skranke, stiller kanskje et spørsmål eller to, men mitt inntrykk er at det går raskere enn manuell. Fingeravtrykk og foto er da tatt av automaten.Takk, Robert.. Helt forskjellig hva vi hadde 12. desember, men mer eller mindre da vi var der slutten av september. Vil avgi rapport i slutten av mars ( påske ).
Men sikkert avhengig hvor mange ramler inn på forskjellige tider.
Hvem som kan bruke automatene varierer fra flyplass til flyplass og også mellom terminaler på samme flyplass. Skiltingen kan også være uklar og guidene kan si noe som ikke stemmer med skiltingen. Og jeg har fått mye lengere utspørring etter automat enn hva jeg har fått uten automat.Med ESTA kan man bruke automater, det samme kan man med B1/B2 visum også selv om Robert havna i manuell kø. Automatene anbefales sterkt. Man får en kvittering som man tar til en skranke, stiller kanskje et spørsmål eller to, men mitt inntrykk er at det går raskere enn manuell. Fingeravtrykk og foto er da tatt av automaten.
Chicago i desember. Ca 15 minutter fra flyet til bagasjebåndet, inklusive secondary screening. Eneste kommentaren der inne var "Have a nice stay". Båndet var ikke engang begynt å gå.
Sent fra min SM-G901F via Tapatalk
Høres merkelig ut om noen som er sjekket skal merkes for å bli sjekket igjen. Det burde isåfall være motsatt, at du er markert for ikke å få secondary igjen.Ja jeg frykter jo at jeg er flagga for secondary for godt jeg nå,
Høres merkelig ut om noen som er sjekket skal merkes for å bli sjekket igjen. Det burde isåfall være motsatt, at du er markert for ikke å få secondary igjen.
Jeg har mere tro på at det er faktorer fra informasjon, utseende og/eller oppførsel som har trigget secondary og det kan det lett gjøre også neste gang da jeg regner med at dette er noe de er trent for. At man reiser alene kan sees som en mistenkelig faktor. At en yngere person reiser uten å studere der eller besøke noen kan sees som mistenkelig. At noen reiser så langt uten å ha en godt betalt jobb sees som mistenkelig.
Det er ellers veldig stor variasjon i hva de tror eller henger seg opp i. En trodde at alle stemplene jeg hadde fra USA var fra "visa run" til Mexico.
For en gangs skyld enig med Robert. Legg til ung person uten (etter amerikansk målestokk) god/fast jobb og inntekt og generelt hyppig reiseaktivitet til dels eksotiske land, så kan jeg jo skjønne at man stiller noen ekstra spørsmål ved en helgetur på egenhånd til USA.Høres merkelig ut om noen som er sjekket skal merkes for å bli sjekket igjen. Det burde isåfall være motsatt, at du er markert for ikke å få secondary igjen.
Jeg har mere tro på at det er faktorer fra informasjon, utseende og/eller oppførsel som har trigget secondary og det kan det lett gjøre også neste gang da jeg regner med at dette er noe de er trent for. At man reiser alene kan sees som en mistenkelig faktor. At en yngere person reiser uten å studere der eller besøke noen kan sees som mistenkelig. At noen reiser så langt uten å ha en godt betalt jobb sees som mistenkelig.
Det er ellers veldig stor variasjon i hva de tror eller henger seg opp i. En trodde at alle stemplene jeg hadde fra USA var fra "visa run" til Mexico.
For en gangs skyld enig med Robert. Legg til ung person uten (etter amerikansk målestokk) god/fast jobb og inntekt og generelt hyppig reiseaktivitet til dels eksotiske land, så kan jeg jo skjønne at man stiller noen ekstra spørsmål ved en helgetur på egenhånd til USA.
ESTA er jo kun en forhåndsgodkjennelse til å få reise frem til USAs grense så det høres merkelig ut om den skal være gyldig også etter denne reisen.Er det noe krav at ESTA må være gyldig X-dager etter reise eller slikt?
Er i USA i midten av mai og ESTA er gydlig ut mai
Er det noe krav at ESTA må være gyldig X-dager etter reise eller slikt?
Er i USA i midten av mai og ESTA er gydlig ut mai
Do I need to apply for a new ESTA if my current travel authorization will expire while I'm in the United States?
No. ESTA travel authorization needs only to be valid upon arrival in the United States.
Ankom SFO med SK935 2. juni.
Passagerer med ESTA (undtaget dem med nye pas) blev sendt til
automaterne, hvor man scannede passet, gav fingeraftryk af
højre hånd - minus tommelfinger- og endelig tog apparatet et foto af
den slags, hvor man ligner noget katten har slæbt ind og efterladt
på gulvet! Derpå spyttede automaten en kvittering med foto ud!
Jeg troede, at det skulle lette immigrationensproceduren, men i så fald
er det ikke for passageren! For vi blev sendt videre til den bemandede
skranke, hvor hele møllen startede forfra!
Immigrationsofficeren interesserede sig også for, at jeg - en ældre dansk
dame- uden strithår, tatoveringer o. lign. rejste alene!
Det var den mest bøvlede immigrationsprocedure, jeg har haft i USA
i nyere tid!
Så hvad er egentlig formålet med disse ESTA automater??
Ankom SFO med SK935 2. juni.
Passagerer med ESTA (undtaget dem med nye pas) blev sendt til
automaterne, hvor man scannede passet, gav fingeraftryk af
højre hånd - minus tommelfinger- og endelig tog apparatet et foto af
den slags, hvor man ligner noget katten har slæbt ind og efterladt
på gulvet! Derpå spyttede automaten en kvittering med foto ud!
Jeg troede, at det skulle lette immigrationensproceduren, men i så fald
er det ikke for passageren! For vi blev sendt videre til den bemandede
skranke, hvor hele møllen startede forfra!
Immigrationsofficeren interesserede sig også for, at jeg - en ældre dansk
dame- uden strithår, tatoveringer o. lign. rejste alene!
Det var den mest bøvlede immigrationsprocedure, jeg har haft i USA
i nyere tid!
Så hvad er egentlig formålet med disse ESTA automater??
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.