• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

USA USA-tråden

Det er langt fra kulde, men det er ørken og tørt. Under 10 grader C om morgen og 20 om ettermiddagen. Basseng er oppvarmet men om det er største grunnen til å velge plass så er det feil plass på den tiden. Men jeg var og i Florida mye i det siste halvår. Hadde mye flaks med været men 3-4 ganger akkurat når jeg forlot kom kaldt vær. Ingen garantier på den tiden. For å være sikker så må du til Hawaii eller Caribbean, så lenge kalender viser vinter.
Men Arizona er som sagt helt utrolig på den tiden, men du bør pakke en genser.
Takker for råd Captain.. Det ser så sinnsykt bra ut rundt i det området så jeg har nesten overtalt familien til en litt kjøligere reise. Får vi noen timer i shorts så er mye gjort. Akkurat nå ligger LAX prisene ganske mye høyere ann samme tid i fjor, men håper det kommer seg litt.

Hvis det bookes så blir det mini-roadtrip via San Diego, Yuma og deretter Scottsdale. Ganske hyggelig hotellpriser i julen der hvis man styrer unna de mest glorete.
 
Takker for råd Captain.. Det ser så sinnsykt bra ut rundt i det området så jeg har nesten overtalt familien til en litt kjøligere reise. Får vi noen timer i shorts så er mye gjort. Akkurat nå ligger LAX prisene ganske mye høyere ann samme tid i fjor, men håper det kommer seg litt.

Hvis det bookes så blir det mini-roadtrip via San Diego, Yuma og deretter Scottsdale. Ganske hyggelig hotellpriser i julen der hvis man styrer unna de mest glorete.
Yuma? Ikke den mest vanlige destinasjonen. Ja, shorts stort sett hele tiden men genser på kvelden.
 
Heia! 10 år siden forrige USA tur (pre Trump🙈😂), og neste blir om 3 uker i forbindelse med VM. Hva vil dere anbefale av esim, gitt at vi blir i området NYC-Boston-Bangor/Acadia nasjonalpark? Har hatt stor glede av esim tidligere i både Korea og Japan, genialt konsept!
 
Jeg har brukt Airalo siste årene når jeg har vært der. Det har funket veldig greit for meg.
 
Jeg har brukt Airalo siste årene når jeg har vært der. Det har funket veldig greit for meg.
Skriver under på den. Airalo er enkelt og greit. Men greit å lese installasjonsinstruksen nøye, da det ofte er en del innstilinger man må sette manuelt
 
Skriver under på den. Airalo er enkelt og greit. Men greit å lese installasjonsinstruksen nøye, da det ofte er en del innstilinger man må sette manuelt
Det skal jeg love deg.. Jeg klarte å krølle det til skikkelig på forrige USA tur og hadde tre laaaange timer uten kontakt med verden.
 
Heia! 10 år siden forrige USA tur (pre Trump🙈😂), og neste blir om 3 uker i forbindelse med VM. Hva vil dere anbefale av esim, gitt at vi blir i området NYC-Boston-Bangor/Acadia nasjonalpark? Har hatt stor glede av esim tidligere i både Korea og Japan, genialt konsept!

Jeg bruker Saily (https://saily.com/esim-united-states/) her nå.
De er billigere og fungerer veldig bra i USA.

Og de støtter følgende Cell phone providers:
- T-Mobile
- AT&T
- Verizon
og
- FirstNet (første gang jeg hører om denne, har ikke testet den).

Jeg brukte 2 minutter på å sette den opp første gang. Det som er viktig at du setter den opp når du er koblett til internett. Ellers får du ikke satt den opp.

Når det står LTE så er det 4G hastiget.

Så jeg anbefaler Saily hvis du skal til USA.
 
Back
Top