US airways og bookingklasser

BSSW

Browncoat
Har bestillt billett(er) med US Airways på usairways.com, og lurer på hvordan man finner ut hvilken bookingklasse man har havnet i?

På forhånd takk :)

Pleier ikke sånt å stå i en eller annen mail man får når man har bestilt? Vet ikke hvordan det er hos US, men.

Nei dessverre :(

Hadde jeg kjøpt den hos Farmer så kunne jeg bare spurt dem, men ikke denne gangen...

..og bestiller du hos Farmer, får du nettopp en mail med en kvittering som viser bookingklasser.

..og bestiller du hos Farmer, får du nettopp en mail med en kvittering som viser bookingklasser.
Det vet jeg da jeg bestillte billetten til og fra, der jeg skal reise fra og til med US, der ;)

Men kanskje beste alternativet er å sende en liten mail til statene og spørre dem direkte... :8:

Da kan jeg samtidig spørre om hvordan man kan finne ut bookingklasse på egenhånd, og poste det her, slik at andre slipper å spørre :)

Det vet jeg da jeg bestillte billetten til og fra, der jeg skal reise fra og til med US, der ;)

Hvor da?

Men kanskje beste alternativet er å sende en liten mail til statene og spørre dem direkte... :8:

Skader sikkert ikke å prøve..

Kan forøvrig ikke annet enn å anbefale WIAS. Brukte de her om dagen, og måtte kansellere en bestilling pga. en liten feil jeg hadde gjort. Fikk svar hos kundeservice med en gang, og kansellering ble gjort med en gang. Dette var da rett etter midnatt!!

WIAS har jeg brukt flere ganger, bl.a til SEA, og som sagt for å komme meg til og fra der US plukker meg opp. Email med kundeservicen til Farmer ble sendt et par ganger ifølge med denne bestillingen hos dem, så god service vet jeg at han har :)

Hvor dette er finner du ut når TR er på plass ;) Kan si såpass at det finnes flere bokstaver i alfabetet enn A og B ;) (Kan tolkes akkurat slik du vil :D)

BTW: Email er nå sendt...

Last edited:
Epost sendt :)

Men det går ikke an å sjekke på checkmytrip.com med den koden jeg fikk fra US Airways :(

Checkmytrip.com er kun for Amadeus, og det finnes MANGE flere systemer enn Amadeus. At ikke bookingklasse synes på UAs egne dokumenter er dårlig. Heck, det står til og med på våre bekreftelser!

Desverre har jeg ikke adgang til UAs e-ticketdatabase, så får desverre ikke sjekket det for deg.

Checkmytrip.com er kun for Amadeus, og det finnes MANGE flere systemer enn Amadeus. At ikke bookingklasse synes på UAs egne dokumenter er dårlig. Heck, det står til og med på våre bekreftelser!

Desverre har jeg ikke adgang til UAs e-ticketdatabase, så får desverre ikke sjekket det for deg.

Epost sendt :)

Men det går ikke an å sjekke på checkmytrip.com med den koden jeg fikk fra US Airways :(

;) *filler*

Hos UA gjør det det, US derimot... Kan vel hende at de ikke synes det er nødvendig siden de gir minimum 100% bonus på alt?

Anyways, du kan jo bruke http://matrix.itasoftware.com/cvg/dispatch for å finne ut hvilken bookingklasse du er i http://matrix.itasoftware.com/cvg/dispatch

Husk å endre sales city til OSL for NOK

Hos UA gjør det det, US derimot... Kan vel hende at de ikke synes det er nødvendig siden de gir minimum 100% bonus på alt?

Grunnen til jeg lurte på bookingklasse er for å finne ut hvor mye poeng jeg vil få på min M&M konto, og bookingklassene L, S, T og W gir kun 50% hos M&M... Og en av mine flighter er i S... :cry:

Svar har jeg altså fått fra US, men dette sa de om å sjekke bookingklasse på nettet:
When inquiring on online, on the purchase page, the first letter under
the fare basis code is the booking code. For assistance you can always
call customer service at 800-428-4322
Fare basis code er ikke tilgjengelig når jeg logger inn på "My trip" på usairways.com... Så jeg burde ha sjekket denne da jeg booket...

Anyways, du kan jo bruke http://matrix.itasoftware.com/cvg/dispatch for å finne ut hvilken bookingklasse du er i http://matrix.itasoftware.com/cvg/dispatch

Husk å endre sales city til OSL for NOK
Takk for tipset, det kan jeg bruke ved en senere anledning. Hvis jeg ikke bestiller fra Farmer da...

Back