United States of America på Sola

Re: United States of America på Sola

Flotte bilder! Syns det flyet der er strøkent og herlig! Vet du grunnen til at det var på Sola? :)

Aleksander

Og tipper det har noe med besøket til Obama i Oslo? Møte med Rogaland politi destrikt eller noe sånt?

Sånn innimellom kommer det en bøling med militære som skal ha noe opplæring på Jåttå
De kommer innom med en del forskjellige fly/selskaper.Clipperen landa ca 1340 idag
Avgang ukjent for meg

Vi var der ca 13.30, og jeg regner med grunnen er at det har vært en kort NATO-øvelse de siste dager...

H.

Avgang er satt til 11:00 i morgen. Husker ikke om det var zulu eller lokal...

Kalles de alle for Clipper? Jeg trodde det bare var C-40A som hadde navnet Clipper men det er godt mulig jeg tar feil der altså! Jeg synes det er en stygg blåfarge på denne C-40'en som var på sola! C-40A med sin hvite farge og pene striper er så mye penere.

Den C-40A'en som var på Sola i 2003 (834 eller noe) er fra VR-58 skvadronen som faktisk viser seg å ha base på NAS Jacksonville...

Vi hadde 2 stk C-40 innom iløpet av en måned i 2003/04
Har mista datoene, men har bilder av begge

5832 og 5834 va reg på de 2

Last edited:

Så en sånn "United states of Amerika" i Luxembourg i går, tror det var en DC9. Noen som vet hva de har av fly av den "typen"? dvs merket tydelig med "United states of Amerika"..

Flotte bilder Harald. Var det du som stod der med tykk blå jakke?

dvs merket tydelig med "United states of Amerika"..

89th AW på Andrews opererer denne (C-40), C-32 (757), et par Gulfstream-varianter (C-20, C-37) og selvfølgelig 28000 og 29000. VC-9'ene de hadde, er erstattet med C-40'n

Last edited:

89th AW på Andrews opererer denne (C-40), C-32 (757), et par Gulfstream-varianter (C-20, C-37) og selvfølgelig 28000 og 29000. VC-9'ene de hadde, er erstattet med C-40'n

ok, så det er ingen DC9 merket på den måten, syns den så litt stor ut til å være en GLF.. jaja, så er ikke jeg noen flink spotter heller.. DC9 til Europa ville vel vært litt merkelig uansett mtp range? Takk for info.

Edit:
Jeg fant bilde av en DC9/VC-9C på airliners.net fra 20/11-09. Den flys sikkert fra en annen base.

Last edited:

Da var det deg jeg såg ja. Men så ut som du klarte deg glimrende uten rullestol?

Da var det deg jeg såg ja. Men så ut som du klarte deg glimrende uten rullestol?
Jeg parkerer ganske nær, klarer å gå bort til plattformen ved hjelp av en skinne på foten - og på en god dag klarer jeg å åle meg opp trappen, og der må jeg sitte på rekkverket da jeg ikke kan stå uten krykkene, og det er vel kanskje ganske dumdristig, da det jo er et stykke ned å falle hvis det går galt, men det er den eneste måten så... Det er ikke verdens største problem :-) .
Problemet mitt er hvis jeg må gå mer enn 100 m, da svikter både bein og armer... Derfor er jeg helt avhengig av rullestol hvis avstanden blir lengre enn ca 100 m... Man klarer det meste, jeg må bare gjøre ting på en anderledes og mye mer tungvint måte enn dere "gående"... :-)

hei å hå
H

Last edited:
Back