United med bestilling på 10 777-300ER, og andre flåtenyheter

LN-MOW

Flyklapper
Medlem
Re: United med bestilling på 10 777-300ER

Leser også endel steder at det er delvis snakk om konverteringer fra 787?

Ryktene skal vel ha det til de får de svært billig da Boeing sliter med å fylle 777 produksjonen frem til 777X kommer. Samt at dette gjør det mulig for UA og fremskynde parkeringen av 747 da det ennå er en stund til første A350-1000 kommer
 
Re: United med bestilling på 10 777-300ER

Da har United bekreftet at de konverterer 10 787 ordre til 777-300ER, med leveringer fra 2016

http://finance.yahoo.com/news/united-announces-record-first-quarter-113000852.html
Exchange 10 787 orders with Boeing for 10 777-300ERs for delivery beginning in 2016. The new 777-300ER aircraft will provide attractive upgauge and range opportunities to the company at competitive economics.

Andre flåtenyheter ble også presentert:
  • 130 50-setere vil ha forlatt flåten innen utgangen av 2015, og mer skal parkeres
  • Ytterligere 11 767-300ER skal få winglets og ny kabin
  • 10 Internasjonalt konfigurerte 777-200, skal gjøres om til innenriksversjoner
  • Flere transatlantiske 757 ruter vil bli omgjort til 767 (flere tyske og spanske ruter er dette allerede annonsert for
  • 10-20 brukte narrowbody skal inn i flåten gjennom leasing
 
Re: United med bestilling på 10 777-300ER

Se her ja ... Liten tvil om at man har sett hva Delta har hatt suksess med.
 
Re: United med bestilling på 10 777-300ER

Da har United bekreftet at de konverterer 10 787 ordre til 777-300ER, med leveringer fra 2016

http://finance.yahoo.com/news/united-announces-record-first-quarter-113000852.html


Andre flåtenyheter ble også presentert:
  • 130 50-setere vil ha forlatt flåten innen utgangen av 2015, og mer skal parkeres
  • Ytterligere 11 767-300ER skal få winglets og ny kabin
  • 10 Internasjonalt konfigurerte 777-200, skal gjøres om til innenriksversjoner
  • Flere transatlantiske 757 ruter vil bli omgjort til 767 (flere tyske og spanske ruter er dette allerede annonsert for
  • 10-20 brukte narrowbody skal inn i flåten gjennom leasing


noe mulighet for at OSL ruten kan bli omgjort til 767 ?
 
Re: United med bestilling på 10 777-300ER, og andre flåtenyheter

Kan det hende at Norwegian vil prøve å få disse 787 maskinene eller vil de som står i køen bak få tidligere leveringer ?
 
Re: United med bestilling på 10 777-300ER, og andre flåtenyheter

Kan det hende at Norwegian vil prøve å få disse 787 maskinene eller vil de som står i køen bak få tidligere leveringer ?


Det virker som de allerede er allokert til andre. På produksjonslistene ser det bla t annet ut som et par 787-9 maskiner tiltenkt United til neste år nå skal til Hainan
 
Re: United med bestilling på 10 777-300ER, og andre flåtenyheter

Kan det hende at Norwegian vil prøve å få disse 787 maskinene eller vil de som står i køen bak få tidligere leveringer ?
Så vidt jeg vet så har United andre motorer på 787 (GEnx) mens Norwegian bruker Trent 1000.
 
Re: United med bestilling på 10 777-300ER

Ytterligere 11 767-300ER skal få winglets og ny kabin

Flott at noen satser på å ha 767 i luften noen år til :)
 
Re: United med bestilling på 10 777-300ER

Heisan Epilef!

noe mulighet for at OSL ruten kan bli omgjort til 767 ?

Nei, ikke enda. Det er 4 europesike marked til aa starte med, Barcelona og Berlin til sommeren og Hamburg og Madrid neste.

...og som toftos nevner, en B767-300 er et utmerket fly og med litt oppgradering av interioer, IFE/WiFi og winglets er de gode for flere aar fortsatt...:up:

Dag
 
Re: United med bestilling på 10 777-300ER

Hadde en av de nyoppgraderte 763 IAH FRA sist høst. Den var veldig fin og 767 er fortsatt høyt på favorittlista, pga tosetere. Det er det mangel på om dagen..
 
Re: United med bestilling på 10 777-300ER, og andre flåtenyheter

Ser ut som alle de 10 77Wene bli levert relativt raskt, mellom desember 2016 og sommeren 2017

Ellers har United nå gjort avtale med AerCap om de første brukte 11 A319 de planlegger ta inn, men som mulig vil økes til 25 maskiner.

http://www.reuters.com/article/2015/05/13/ual-aercap-hldg-lease-idUSL1N0Y434W20150513
The Chicago-based airline said it expects delivery of 11 used Airbus Group NV A319 aircraft over the next two years, with the right to add up to 14 more A319s over the next five years subject to certain conditions

Maskinene er visstnok hos China Southern nå, og etter at Delta nylig hentet 5 757ere fra Chine er det litt morsomt at Kina nå sender flyene til amerikanske selskaper når de blir "gamle"
 
Re: United med bestilling på 10 777-300ER, og andre flåtenyheter

Maskinene er visstnok hos China Southern nå, og etter at Delta nylig hentet 5 757ere fra Chine er det litt morsomt at Kina nå sender flyene til amerikanske selskaper når de blir "gamle"

UA og DL er ikke de eneste av legacyene som henter inn fly tidligere brukt i det som ble kalt 3rd World. British Airways fyller opp med A320er som blant annet er tidligere brukt i Colombia. Men vi trenger ikke bevege oss så langt - bare se på hva SAS gjør med inntak av A320, 737NG og en A343 de siste årene.
 
Re: United med bestilling på 10 777-300ER, og andre flåtenyheter

SAS tok over den A343 som LAN leverte tilbake blant annet
 
Re: United med bestilling på 10 777-300ER, og andre flåtenyheter

Se her ja ... Liten tvil om at man har sett hva Delta har hatt suksess med.

Ellers har United nå gjort avtale med AerCap om de første brukte 11 A319 de planlegger ta inn, men som mulig vil økes til 25 maskiner.

Ser ut som de fortsetter med "Delta-taktikken" og øker med enda flere brukte A319 gjennom en ny avtale med AerCap hvor de skal overta 17 maskiner som i dag flyr for Spirit

http://leehamnews.com/2015/11/30/pontifications-2/#more-17920
What was completely missed until last week was a reveal in September that 17 more A319s, these operated by Spirit Airlines are also on their way to UAL. As with the China Southern planes, these are also owned by AerCap.
 

Attachments

  • aercap1.JPG
    aercap1.JPG
    75 KB · Views: 1,083
Re: United med bestilling på 10 777-300ER, og andre flåtenyheter

United konverterer flere 787 ordre til 777-300ER, og øker således 777-ordren fra 10 til 14 maskiner. Itillegg fremskynder de levering av 5 787-9 slik at de kan pensjonere 747 i 2018. 787 ordrene de nå konverterer og fremskynder er leveringer som var planlagt i 2020 og senere

http://newsroom.united.com/index.php?s=20295&item=124646

United also announced that the carrier will retire its 747 fleet from scheduled service by the end of 2018. Additionally, the airline announced that it will be converting 787 orders originally anticipated for delivery in 2020 and beyond into four 777-300ERs and five 787-9s beginning in 2017. These conversions will accommodate the accelerated retirement of the 747s while also meeting United's capacity needs.
 
Re: United med bestilling på 10 777-300ER, og andre flåtenyheter

Tydeligvis dårlige tider for oss pax som foretrekker Dreamliners og Dumbjoet på long haul og Bombardier / Embraer på short haul ;)
 
Re: United med bestilling på 10 777-300ER, og andre flåtenyheter

Noen som vet om første 777-300 er levert? Synes så tydelig jeg så en -300 parkert i teknisk område på EWR for en drøy uke side.

Espen
 
Re: United med bestilling på 10 777-300ER, og andre flåtenyheter

Noen som vet om første 777-300 er levert? Synes så tydelig jeg så en -300 parkert i teknisk område på EWR for en drøy uke side.

Espen


Nei første er ikke levert. Planlagt levering er desember 2016 i følge det som ble annonsert da de bestilte de 10 første
 
Re: United med bestilling på 10 777-300ER, og andre flåtenyheter

Roger! Får pusse brillene mine bedre neste gang.... Var nok en -200 da, parkert i en litt lur vinkel :-)

Espen
 
Back
Top