• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

UmzaXpress - nytt selskap i Nigeria

Someone

Moderator
Medlem
...og flyene er eid av Umza Air, et underselskap av Umza Farms.
Nigeria’s oldest commercial airline, Aero Contractors has taken delivery of the first set of two Dash-8 (Q-400) aircraft.
The aircraft owned by UMZA Air which will be operated by Aero Contractors under a joint venture agreement between both parties, arrived today at the Nnamdi Azikwe International Airport, Abuja.

https://www.vanguardngr.com/2022/08/aero-contractors-enters-jv-with-umza-takes-delivery-of-2-aircraft/
 
Aero groundet flåten for en måned siden:
https://nationaldailyng.com/aero-contractors-grounds-operations-over-rising-cost/?amp=1

De har ihvertfall erfaring til å drive med slikt men lukter litt krampetrekning. Store problemer i hele næringen med drivstoff- og vedlikeholdskostnader i USD og inntekter i NGN, inflasjon og betydelige kurssvingninger.

Mange fly parkeres heller enn vedlikeholdes og tidsntabellene er blitt i beste fall rådgivende.

Det går ikke bare utover Aero selvfølgelig — kan være dette er en måte for næringslivet der å holde oppe et visst nivå av tilbud.
 
Back
Top