• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Ulykke med Grumman Mallard i Florida

Replying to Topic 'Ulykke med Grumman Mallard i Florida'

likte denne kommentaren "and they operate their aircraft in the most inhospitable conditions you can think of." Vel, jeg tror vel kanskje en og annen Dash 8-pilot vil være uenig i at farvennet rundt Miami er "inhospitable" ...
 
Replying to Topic 'Ulykke med Grumman Mallard i Florida'

Her dreier det seg nok om forholdene for FLYET, ikke for pax/piloter... :p :p :p

Saltvann er det aller verste for contraptions av metall, og varmt fuktig klima gjør det enda verre. Ubehandlede flater vil korrodere skremmende raskt.

Siden sprekkene var inne i vingebjelken, var det kanskje ikke kun pga korrosjon denne gang.

Uansett synd for Chalks, som virkelig har lagt seg i sælen mht vedlikehold. :(

Ser ikke ut til at pax er særlig skremt - de maser om å få flyene i lufta igjen... :cool2
 
Replying to Topic 'Ulykke med Grumman Mallard i Florida'

vi x'er fingrene for at OP klarer seg gjennom denne kneika, og kanskje noen kan blåse støvet av planene om Turbo Albatross også!!!???
 
Back
Top