• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Ukens scanvin på scanair.no

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
Ukens scanvin på scanair.no

Ukens tips er en "klassiker" som har vært anbeaflt her tidligere. Egentlig burde den komme som et "Ukens harryhandel tips" for nå begynner prisen å bli høy. På 3-4 år har denne flasken økt med over 30 kroner...sikkert også med bakgrunn i at den ble veldig populær.

Til tross for dette og særlig om du kjøper`n i Sverige er Zenato Valpolicella Superiore Ripassa 2006 en fantstisk god rødvin. Koster NOK 182,50 på Vinmonopolet og rundt 155 SEK på Systembolaget.

Dyp rød farge med smak av solbær, moreller, lær og tobakk - en herlig og laaang ettersmak. Passer godt til mat av storfe og lam - eller bare i et stort glass sammen med siste utgave av bladet Airways.

Ha en strålende helg!

Re: Ukens scanvin på scanair.no

Jeg fant en flaske 2005 i kjelleren, den har vel ligget et knapt år. Da blir det den og orientalsk gryterett senere i dag, nam nam.
Har drukket Zenato's Ripassa flere ganger tidligere, og den er et sikkert kort.

Ja, ripasso/ripassa-viner er som regel sikre kort. Meget anvendelige er de også. Også til torsk.
Til min torsk med sitron- og paprikasaus i kveld blir det en hvitvin: 2006 Gavi fra produsenten Bersano. Til osten (og resten av kvelden) blir det til en forandring en ikke-italiener (!!!) her i huset. Reserva do Familia fra Portugal har fått god kritikk fra flere hold og jeg er ganske spent på om den holder det som blir lovet.

Ukens vin har jeg ofte hatt i skapet, men ikke i dag. Dagens vin er det Cathy, Katia og Myriam som har laget til meg. De kaller seg "Elles", og holder til i Fronton-distriktet Syd-Vest i Frankrike. Absolutt godkjent, damer! ;):FRA

Det er forresten ikke så rart at jeg drikker, for den mørbraden er det seigeste jeg har tygget.

En skvett Ferreira 10 år gammel tawny må til etter måltidet. Ah!

Last edited:

Reserva do Familia fra Portugal har fått god kritikk fra flere hold og jeg er ganske spent på om den holder det som blir lovet.

Kan anbefales på det varmeste!
Ble ingen ost, men toscanske mandelskorper (cantuccini) som ble dyppet i et glass Vin Santo fra Brolio. Det ble en lang kveld!:colgate:

Nå er det like før vi åpner en flaske Belpoggio Brunello Di Montalchino - håndbåret hjem fra Toscana tidligere i høst.

EB: Hvilken Sancerre fra Polets utvalg kan du anbefale i prisklassen 125-195 kr? Synes Sancerre er noe av det bedre når det gjelder hvitviner. Alphonse Mellot la Moussiére Sancerre 2006/2007 (195 kr) er foreløpig en favoritt, men har du tips på alternativer i samme gaten? :)

Domaine de la Villaudière - til NOK 165. Nam nam...

Back