Uhyggelig bakkepersonale (BRE)

SpottAir

ScanFlyer King
Jeg har hatt stort sett hyggelige opplevelser med FR, og reiste med dem til Bremen i månedskiftet sep/okt. Utreisa var hyggelig, mens hjemreisa var relativt dårlig, særlig på bakken i BRE.

FR's terminal der er så stusselig, men en liten taxfree-butikk og en cafe med et ikke-eksisterende utvalg av mat og drikke.

Jeg kom til flyplassen i god tid før avgang, og security hadde ikke åpnet ennå når jeg hadde kommet dit. Jeg stilte meg framme ved døra til security'en, og spurte en av bakkemaskapene, en sur dame når de åpne dørene, og jeg fikk til svar: "When they want to open, they will open." Like før de åpnet dørene, kam den samme dama bort til oss og sa:
"Go back there, to the start of the line!". Årsaken ble straks klar. Hun ba oss om å putte bagen oppi et av disse FR-kassene for nåling av bagene. Etter at hun så at bagen min passet, sa hun: "Put the bag on the scale." Ikke noe "please". Når bagen min viste under 10 kg, sa hun bare "Go" og pekte på inngangen til securityen.

Kan du ikke være hyggelig, men bare humørsyk, ikke jobb i et serviceyrke!

Makan!

Ja, det var sandelig ikke mye til service! Bare det med måling og veiing av håndbaggasje er nok for meg til å si at derfor skal aldri jeg fly FR!!

BF:cool2

Med bakkepersonell fra Ryanair som i tillegg var tysk burde nok alle og en hver ha forstått at service og godt humør ikke var inkludert i billettprisen ;)

Ja, det var sandelig ikke mye til service! Bare det med måling og veiing av håndbaggasje er nok for meg til å si at derfor skal aldri jeg fly FR!!

Dette hørtes jo ikke hyggelig ut, men er egentlig måling av håndbaggasjen så ille?

Få ting irriterer meg mer enn å komme ombord bare for å oppdage at samtlige hattehyller er stappfulle fordi folk har boardet med to og tre kolli og noen ganger tursekker på opptil 60 liter som håndbaggasje.

Med bakkepersonell fra Ryanair ....

Nå er vel neppe bakkepersonellet ansatt av Ryanair, men jobber i andre selskaper slik eks. WF handler FR på TRF.

<moderatorhatt på
mod.gif
>
At opplevelsen noen har hatt i Tyskland ikke var bra er en ting, men oppfordrer folk til å tenke litt før de skriver her nå og ikke generalisere for mye. Det er en del medlemmer her på forumet som også handler FR. De er ikke ansatt i FR og jeg tviler også på at de glefser etter passasjerene. Back to topic!
</moderatorhatt på>

Nå er vel neppe bakkepersonellet ansatt av Ryanair, men jobber i andre selskaper slik eks. WF handler FR på TRF.
Sett ut i fra flypassasjerers kundeserviceperspektiv er det helt irrelevant hvorvidt bakkepersonellet er ansatt i flyselskapet eller ei. Den reisende har betalt sine penger til Ryanair og dermed blir Ryanairs rykte også skadelidende hvis deres innleide bakkepersonell oppfører seg dårlig. Det samme gjelder hvis DYs innleide personell dummer seg ut eller hvis SGS roter det til for SAS, selv om sistnevnte fortsatt er eid av flyselskapet.

Å forvente at den gjennomsnittlige flypassasjer skal skille mellom fly- og handlingselskap er ansvarsfraskrivelse fra flyselskapets side.

Med bakkepersonell fra Ryanair som i tillegg var tysk burde nok alle og en hver ha forstått at service og godt humør ikke var inkludert i billettprisen ;)

Har ikke noen dårlige erfaringer med Ryanair, men kan skrive under på at kundebehandling i Tyskland kan være så ymse. Jeg ble f.eks. regelrett kjeftet huden full på ei veikro da jeg var så fersk at jeg spurte om ketchup til middagen etter at jeg hadde fått utdelt porsjonen. Sånt gjør man tydeligvis samtidig med bestillingen eller aldri. Dette var riktignok noe spesielt, men det er ganske typisk at kundebehandlere er nokså korte i svarene. Et tvert Nein! på en forespørsel uten noen dessverre eller andre fraser er ganske vanlig, synes jeg.

Bizflyer;435271 Bare det med måling og veiing av håndbaggasje er nok for meg til å si at derfor skal aldri jeg fly FR!!

For ett tullete utspill du kommer med her!!!! Så du mener at alle og enhver skal "tillates" å ha så stor og tung håndbagasje de bare vil??? Dummeste jeg har hørt.. Det er ett sikkerthetsaspekt med restriksjoner på håndbagasje, og det vet du vel.

Kom på Torp en tur du, skal du se at det er ikke bare på FR håndbagasje blir veid og målt.....

SVETHO

Kom på Torp en tur du, skal du se at det er ikke bare på FR håndbagasje blir veid og målt.....

SVETHO[/QUOTE]

Nok en grunn til å ikke fly fra Torp:p

Men seriøst, det går jo an å vise litt skjønn. Jeg tror ikke sikkerheten er dårligere (eller hattehyllene kraftigere) på Norwegian selv om de tillater 15 kg håndbagasje. Jeg har heller aldri blitt stoppet hos SAS selv om jeg nok har mer enn 8 kg med meg, og ofte en pc-bag i tillegg til trillekoffert. Da reiser jeg riktignok på full flex billett.

Det er vel ofte volumet som er et problem for medpassasjerer fremfor vekten. Cowboyhatter og tax-free poser i tillegg til håndbagasje er ikke noe særlig for andre passasjerer.

Men dette var kanksje litt OT.

Dersom en reiser med Ryan air bør en jo være klar over at en ikke bør tøye en eneste grense uten å måtte betale for deg. Det er en av grunnene til at jeg ikke flyr med dem fordi jeg ikke får det slingringsmonnet SK gir meg.

Blir du like irritert for at flyselskapene veier den bagasjen du sjekker inn?
Jeg ser ærlig talt ikke helt problemet her. Har man et regelverk, så er det vel greit at man forholder seg til det. At man veier håndbagasje som ser misstenkelig tung ut gjør jeg daglig, enten det er for KLM, Widerøe, Ryanair, Wizzair eller andre. Jeg stopper også folk som kommer drassende med alt for mye. For at det skal bli plass for alle andres håndbagasje, og for å gjøre alt greiere for deg som passasjer.
Jeg må jammen si det skal lite til for at du nekter å sette beina ombord hos et flyselskap.

IMM

Tusen takk til IMM og alle hans andre kolleger på bakken rundt omkring som stopper mye uønsket håndbagasje før det kommer inn i kabinen. Det letter jobber til oss ombord betraktelig :)

Blir du like irritert for at flyselskapene veier den bagasjen du sjekker inn?
Jeg ser ærlig talt ikke helt problemet her. Har man et regelverk, så er det vel greit at man forholder seg til det. At man veier håndbagasje som ser misstenkelig tung ut gjør jeg daglig, enten det er for KLM, Widerøe, Ryanair, Wizzair eller andre. Jeg stopper også folk som kommer drassende med alt for mye. For at det skal bli plass for alle andres håndbagasje, og for å gjøre alt greiere for deg som passasjer.
Jeg må jammen si det skal lite til for at du nekter å sette beina ombord hos et flyselskap.

IMM

Vi skal ut å reise fra Torp i desember og kommer til å reise lett. Jeg tar med meg pc sekken min med bagen min oppi så jeg kan bruke den der nede i Praha, og samboeren tar med seg en kabinkoffert.

Selv om det er jeg som må ta alt gjennom sikkerhetskontrollen da, siden jeg pakker den.

Men syns det er fint jeg at FR er litt "strenge" på dette med kabinbagasje. Hva hadde skjedd hvis alle hadde fått med seg det de vil ombord av bagasje. Nei takke meg til at de er så seriøse at de sjekker dette.

Back