• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Tyrkia - sommerens chartervinner?

Tally-Ho

ScanFlyer Gold
Tyrkia er tydeligvis sommerens store hit på chartersiden. VING / Thomas Cook melder om økning på 38 % i sommersalget til AYT (Antalya) i forhold til sist sommer. Star Tour melder om 20 % økning. Apollo er små, og har ikke Tyrkia som satsingsområde.

AYT har nå større sommersalg enn Kreta (HER og CHQ) og Rhodos (RHO) til sammen, og er også klart foran Palma (PMI)

Ving flyr til Tyrkia fra 11 lufthavner i Norge, og fra TRD og BGO søker de nå etter ekstra fly. Fra TOS er det aktuelt å gå fra avgang hver 14 dag til ukentlig.
Ellers er det de små greske øyene som utmerker seg med økning i salget (Mamma Mia-effekt?)

Tally-Ho

Tipper dette ikke går ubemerket i dørene hos DY eller SAS. Noen nye sommer ruter på gang kanskje?

Slike nyhetsreportasjer er alltid misvisende fordi media kun sjekker med en eller et fåtall operatører, eller vinkler det på en ulogisk måte ("Apollo er små og har ikke Tyrkia som satsingsområdet" - i virkeligheten er Apollo en gigant på norske markedet) . Sannheten er vel at Thomas Cook har tapt slaget om Kreta og Mallorca og dermed fremhever de hvor de har størst økning. Dersom en ser på alle turoperatørene er Spania vinneren totalt sett, mens Hellas er sommerfavoritten.

Last edited:
Fra TOS er det aktuelt å gå fra avgang hver 14 dag til ukentlig.

Går vel allerede ukentlig til Tyrkia fra TOS med VING ettersom jeg har forstått.

ving.no sier:
Tyrkia, Antalya Søn 16/5 - 12/9 SunExpress B738 Nyhet!Nå hver uke!
...og sånn har det stått en stund.

Tally-Ho, hva er kilden din?
(Som allerede nevnt, så høres det ut som en PR-suppe på rusten spiker)

Ja, det var ving.no som var kilden min, Cedlind. Hadde vel forsåvidt vært mest etterrettelig å ta den med først som sist, men det er bra du passer på :)

Ja, det var ving.no som var kilden min, Cedlind. Hadde vel forsåvidt vært mest etterrettelig å ta den med først som sist, men det er bra du passer på :)

Nå var det mest Tally-Hos kilde jeg var mest gira på ;)

Tipper dette ikke går ubemerket i dørene hos DY eller SAS. Noen nye sommer ruter på gang kanskje?

DY har rute til AYT allerede, de selger iallefall billetter dit (eller, prøver, prisnivået er jo hinsides :p).

Men merket veldig godt selv da jeg sjekket opp "kun fly" hos Ving og Star Tour til AYT, prisene lå rundt 5-5500 kroner pr. snute. TK flyr oss via IST (med stopover) for 3088 pr. snute... :)

Back