• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

TV2 - Fly med oss - Karakter 3

De legger dette også opp som noe helt nytt og revelusjonerende, noe det overhodet ikke er. Konseptet er kjört ut flere ganger flere steder i verden.
Jeg syens selv dette er helt ok underholdning, hverken mer eller mindre. Og overhodet ikke noe nytt og uprövd.

Mye flott filming av flott landskap, ja litt patriotisme, kan bli god Norges reklame.
Heldigvis har jeg det på opptak så det går greit å spole hurtig forbi vaffelsteking, jammermusikk og flyplasser.

Lettbeint underholdning kaller jeg det. Var ikke så gale som folk skal ha det til, men ble vel slaktet siden det ble fremsatt som ganske så nyskapende.

For meg er dette TV2s forsøk på å leke NRK med sitt "24 timer" konsept. Og NRK gjør det langt bedre må jeg bare si..
For det første er klippinga såpass rotete at jeg ikke får noe inntrykk av hvordan det ser ut rundt den attraksjonen de flyr over, og ikke er det alltid lagt opp i logisk rekkefølge heller - de hoppet rett fra Selje kloster til Dalsfjorden, og videre til Volda bl.a. Og så er det så kort visning av hvert sted at det ofte fremstår springende og heseblesende. Jeg savner lange klipp av innflyging og store overblikk.

Jeg føler de lovte meg å få se "hele Norge", og det kan jeg vel si at de ikke holder.
Men sånn blir det vel når man skal trykke turen inn på halvtimes lange biter..

Så er det Arnes bidrag, både fra cockpit og bakken da.. Hva skal jeg si? Han er bedre på bakken enn i lufta.

Dette hadde gjort seg bedre uten kommentarer, med kun (norsk) musikk.
Og det hadde gjort seg på NRK2. Men det er vel allerede alt for sent, som Lars Lillo sa en gang.
De får en toer fra meg. Men, det er stas å se Norge fra lufta da, så jeg ser på likevel. ;-)

Men hva er vitsen med å ha en så sen sendetid?
Ikke laget for oss med normal arbeidsdagi alle fall.

For oss er det ett alternativ som heter PVR dekoder. Litt dyrere, men fungerer ypperlig til slike ting, så kjekk å ha.
Alternativt TV2 Sumo ;)

Hadde sett for meg noe av type "Kystlandskap i fugleperspektiv", som NRK sender i ledige stunder. Fascinerende programserie som jeg gjerne kunne sett timevis av:

http://tv.nrk.no/serie/kystlandskap-i-fugleperspektiv

TV2 klarer ofte ikke slike store produksjoner spesielt bra, OL var et unntak. Det blir for mye banalt show.

Ellers synes jeg også Hurtigrute-serien til NRK etter hvert ble tøvete der folk som stod utkledd langs leia var hovedpoenget.

Har bare sett en liten snutt nord fra Ålesund og det var mer enn nok - Hjeltnes maste om at skolene som veiva til helikopteret måtte fortelle på Facebook hvem de er (hvem pokker bryr seg?!). Og da de fløy over Fjørtofta sa han to ganger at "her må Jan Åge Fjørtoft komme fra", hvilket han selvsagt ikke gjør - så dette var bare fjas, plapring, feilinformasjon og tøv i mine (kritiske) øyne..

Jeg liker det lille jeg har sett og kunne godt tenkt meg å se mer.:) Dessverre går programmet på obskure tidspunkt og på obskure sub-kanaler. Det virker nesten som TV2 ikke har muskler/guts til å gå for dette fullt og helt. Dermed blir det en bortgjemt happening som få ser på.

Back